Optimalizace distribuční strategie

MOTIVACE

Jednota Coop Jindřichův Hradec zajišťuje závoz zboží do více než 145 prodejen v regionu. Představitelé Coop poptali optimalizaci tohoto distribučního procesu, aby snížili logistické náklady a zvýšili efektivitu rozvozů. Každé ze šesti vozidel rozváželo zboží jedenkrát týdně mezi 6:30 a 12:30. Klient také čelil výzvám spojeným s nesourodými daty, která komplikovala efektivní plánování tras.

Analýza rozvozového modelu

Efektivnější plán tras

Simulace scénářů

Řešení

Po analýze rozvozového modelu jsme navrhli jeho optimalizaci s ohledem na rovnoměrnější zatížení expedice ve skladu, využití vozidel a efektivnější plán tras. Důležitým krokem bylo také vyčištění dat. S využitím našeho softwarového nástroje pro modelování distribučních tras jsme navrhli optimální řešení závozových dnů a tras. Tento nástroj umožnil také simulaci různých scénářů s cílem dosáhnout co nejnižších nákladů na závoz při zachování efektivity skladových operací.

Závěr

Optimalizace rozvozových tras pro Coop Jindřichův Hradec přinesla výrazné úspory – celkový počet závozových vozidel se snížil ze šesti na pět, což vedlo k úspoře 15 % nákladů na logistiku. Náš nástroj pro modelování distribučních tras je navíc snadno škálovatelný a lze ho využít například i pro další jednoty Coop nebo pro jiné retailové řetězce. Díky rychlému nasazení řešení jsme klientovi poskytli okamžité výsledky, které nejen zefektivnily provoz, ale také otevřely možnosti pro budoucí rozvoj a optimalizaci dalších procesů.

15 %

Úspora logistických nákladů