Optimalizace logistiky skladování

MOTIVACE

Ve střední a jihovýchodní Evropě patří dm drogerie markt k největším drogistickým řetězcům. První prodejna mateřské společnosti dm-drogerie markt Rakousko byla otevřena v roce 1976. Dnes má firma 62 600 spolupracovníků a se svými 3700 prodejnami působí ve 12 zemích Evropy – v České republice má 251 prodejen a s Logio spojila své síly při hledání možných úspor na jejich Centrálním skladu v Jihlavě.

optimalizace procesu pickingu

využití drobné automatizace ve skladu

efektivní plánování zdrojů

Řešení

Na základě našeho šetření se nám podařilo identifikovat 3 hlavní oblasti potenciálů pro úspory. Těmi byly optimalizace procesu pickingu, využití drobné automatizace ve skladu a efektivní plánování zdrojů. Díky našemu know-how, ABC analýze, analýze velkých dat, heat mapám a dalším technikám jsme po tříměsíčním projektu dokázali zvýšit produktivitu práce o 27 %, a to celé s minimem investic. Podívali jsme se totiž na to, kde a jak jsou produkty ve skladu rozmístěné, kolik toho samotní pickeři nachodí a jaký podíl jejich času tvoří value-added činnosti. Zároveň jsme vzali v potaz současné technologické možnosti, které by vyhovovaly individuálním potřebám zákazníka.

Závěr

Zmíněné zvýšení produktivity práce, úspora 13,4 % nachozených metrů anávratnost 1,25 roku z celého projektu dělá velice úspěšnou spolupráci. Vzhledem k tomu, že šlo o projekt založený na datech, většina úkonů by nebyla možná, kdyby nám klient neposkytl dostatečně kvalitní podklady. Doručená data byla ale perfektně připravena, a i za to si zaslouží společnost dm drogerie markt velkou poklonu.
zvýšení produktivity práce a návratnost 1,25 roku