Návrh nového skladu

MOTIVACE

dm drogerie markt je drogistický řetězec původem z Německa a jednička v prodeji drogerie v ČR. Společnost se rozhodla pro vybudování nového strategicky umístěného skladu v Česku, tentokrát v obci Ostředek. Na Logio se obrátili s žádostí o vytvoření návrhu layoutu nového skladu.

analýza dostupných dat

porovnání možností layoutu

návrh vhodných technologií

Řešení

Logio, vědomo si dostupnosti velkého množství detailních dat v retailu, společnosti dm drogerie markt doporučilo využít tato data k tvorbě optimálního layoutu nového skladu. Prvním úkolem projektu tedy bylo dostupná data zanalyzovat a vytěžit z nich potřebné informace o produktech, např. jejich umístění, obrátku, váhu, či nároky na skladování, manipulaci, přepravu apod. Nutné bylo také reflektovat rozložení zboží na prodejně. Následně bylo možné začít navrhovat různé varianty skladu. Logio pro dm připravilo porovnání různých možností layoutu skladu, spolu s návrhem vhodných technologií. Díky tomu vznikla možnost společně vybrat řešení, které vyhoví nejen stávajícím nárokům, ale i nárokům budoucím. Součástí návrhů bylo i umístění produktových skupin a jednotlivých skladových položek zboží (SKU).

Závěr

Pro společnost dm drogerie markt jsme syntézou všech potřebných dat a nároků zákazníka připravili návrh skladu, který vede k významné úspoře nákladů na pracnost. K úsporám dojde zejména díky optimálnímu návrhu technologií, přidružených procesů a přesnému rozložení zboží, kdy je pro každou paletovou pozici jasně dáno, jaké zboží se na ní má nacházet, i jak se daný layout a procesy ve skladu změní, při úpravě obratu či jiného rozhodujícího parametru.

Maximální úspora nákladů

díky detailní analýze dat vedoucí
k optimálnímu návrhu layoutu skladu