Distribuční strategie

MOTIVACE

Lindab je významným evropským výrobcem a distributorem v oblasti stavebnictví, v jehož produktovém portfoliu najdete jak vzduchotechnická řešení budov, tak střešní, fasádní i okapové systémy a v neposlední řadě také ocelové profily pro konstrukce budov. Na nás se společnost obrátila o pomoc s vytvořením vhodného distribučního modelu, který bude respektovat její budoucí potřeby.

Optimální distribuční model

minimalizace provozních nákladů

maximalizace míry obslužnosti zákazníků

Řešení

Nejprve jsme provedli analýzu stávající distribuční sítě a odhad budoucí poptávky. Poté jsme vytvořili několik scénářů distribučního modelu, které se lišily nejen lokací jednotlivých distribučních uzlů, ale i jejich funkcí. Ty jsme modelovali a verifikovali v našem vlastním softwaru pro tvorbu distribučních strategií. S týmem Lindab jsme jednotlivé scénáře vyhodnotili a nalezli ten, který je optimální z pohledu minimalizace provozních nákladů a maximalizace míry obslužnosti zákazníků.

Závěr

Výsledek je důležitým podkladem ve studii proveditelnosti investičního záměru, která slouží ke strategickému rozhodování managementu o budoucnosti firmy.

Důležitý podklad ve studii proveditelnosti