Máte benefity? A můžeme je vidět? Musíte!
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Vánoční svátky se často spojují s klidem a pohodou. Možná to tak platí u spotřebitelů. Dodavatelské řetězce
v tomto období ale často přicházejí o nervy. Ano, tržby samozřejmě bývají pěkné, kvůli masivnímu nárůstu online nakupování ovšem dochází k časté nedostupnosti zboží, opožděnému doručení objednávek, s čímž související spousty a spousty nešťastných zákazníků.
Důvodem je zejména to, že tyto dva měsíce – listopad a prosinec – rozhodují o celoročním úspěchu. Prodá se v nich průměrně až polovina výrobků. Aby se obchodníci vyhnuli této abnormální kumulaci prodejů, snaží se rozložit sezónu pomocí umělých akcí a svátků, jako je Black Friday, Cyber Monday nebo třeba Týden poštovného zdarma.
Je tedy potřeba se na sezónu připravit, a to s dostatečným předstihem. Zejména v multikanálovém prostředí je jedním z vůbec nejúčinnějších nástrojů pro zlepšení Supply Chainu „retailová verze“ S&OP.
Být připraven na vánoční prodeje tak někdy znamená až sedminásobný nárůst zásob. Průměrně dochází k navýšení jejich objemu
o 200 %. Až třetinu tohoto zboží se ale nepodaří do Vánoc prodat.
Klíčem k úspěchu je nalezení rovnováhy mezi procesy obchodního a Supply Chain plánu. Obchodníci totiž vnímají firmu podle obchodních kanálů.
Rozložení všech kanálů a převod na plán řízení zásob je ale často v realitě daleko složitější.
To vše je umocněno rozdílnými zájmy. Dodavatelé chtějí zavézt zboží co nejdříve a motivují nákupčí slevami. To ale vytváří tlak na logistiku, které docházejí kapacity, protože zákazník nakupuje většinou těsně před Vánocemi. Existují dvě strategie, jak se vyrovnat s vánoční sezónou a nepřijít k psychické újmě. První variantou je snaha rozložit nárůst zásob na co nejdelší období. Začněte již v září, pokud vám to kapacity dovolí.
Druhá varianta je načasovat nárůst příjmu co nejblíže k prodeji. Tato varianta je ale velmi zranitelná z hlediska načasování. Opoždění byť jediného článku může znamenat kolaps logistiky nebo stock out zboží. Existuje zde také riziko kanibalizace zdrojů na příjem a výdej zboží, které probíhají současně.
V maloobchodním prostředí S&OP propojuje obchodníky a tvůrce rozhodovacích procesů v dodavatelském řetězci. Společně pak vyhodnocují, jak nejlépe uspokojit tento jedno až dvouměsíční nárůst poptávky, který doprovází sezónní prodeje. Pomocí jednoduchého modelu, který je znázorněn na obrázku níže, může tým složený
z více oddělení lépe pochopit, kde očekávat vrcholy a propady poptávky, a naplánovat tak, jak na ně firma bude reagovat.
Jak jsme již zmínili, 43 % tržeb realizují obchodníci o Vánocích. Jedná se o dva poslední měsíce v roce, které rozhodnou
o celoročním výsledku.
Být připraven a nabízet ve správný čas to správné zboží v dostatečném množství, začíná perfektním naplánováním sezóny a končí bezchybnou realizací.
1. Naplánujte PRODEJE
Tým naplánuje, co se bude kde prodávat – tedy v obchodech nebo online. To je činnost, kterou doteď vykonávali obchodníci sami.
2. Naplánujte ZÁSOBY
Ujasněte si, jaké produkty musí být na skladě, aby obchodníci mohli prodávat.
3. Naplánujte NÁKUP
Rozhodněte, které produkty, kdy a v jakém množství, se budou kupovat, a začněte je navážet do distribučního centra.
4. Jeďte PODLE PLÁNU
Proveďte nákup těch položek, které jsou naplánované.
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Home office. Někteří ho milují, jiní se ho děsí. Pracovat z domova přináší spoustu výhod a svobod, ale taky zodpovědnosti.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D. Má pod svým vedením i naše Trainees. Zeptali jsme se ho, jaké to je být leaderem v Logio, jak k tomu přistupuje a jaké výzvy ho v budoucnu čekají.
Pojďme si připomenout ty nejlepší akce v Logio za rok 2023.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.