Máte benefity? A můžeme je vidět? Musíte!
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Na začátku současné krize vyvolané nemocí COVID-19 snížil Mezinárodní měnový fond očekávání růstu globální ekonomiky o 0,5 %. O několik měsíců později pak publikoval odhad, že se světová ekonomika propadne o tři procenta, přitom Česká republika dokonce o 6,5 %. Kdybychom byli přísní, mohli bychom měnovému fondu změřit Forecast Accuracy.
Zdroj: ČSÚ a MMF
I do vyladěného a promazaného soukolí supply chain jako by někdo nasypal písek. Propadly se nejen samotné prodeje, ale i schopnost tyto prodeje predikovat. Ještě před pár měsíci byla Forecast Accuracy svatý grál a do zlepšení o jeden procentní bod jsme byli ochotni investovat enormní úsilí. Pomocí chytrých nástrojů jsme predikovali prodeje jednotlivých produktů na několik měsíců dopředu.
Nyní, “za časů korony”, se manažeři v panice uchylují k tužce a papíru (čti k excelu) a s orosenými čely se snaží naplánovat příští měsíc. Slovo Cash-Flow před nimi radši vůbec nevyslovujte.
Kde je ta umělá inteligence, která umí myslet za nás? A je skutečně správné na pokročilé metody forecastu rezignovat?
Je samozřejmě pravdou, že v těchto rozbouřených vodách je schopnost předjímat budoucnost výrazně složitější. Dobré forecastovací softwary by však měly být i na tyto situace připraveny. Ano, jejich přesnost se samozřejmě snižuje, ale podstatou samoučících algoritmů přeci je, aby se i na takto složité situace v relativně krátkém časovém horizontu byly schopné adaptovat.
Tak to dělá i náš systém na řízení zásob Planning Wizard, který v sobě obsahuje tajnou zbraň. Jmenuje se “Fast Adapt”. Tento algoritmus po většinu času spokojeně dřímá a do “běžného forecastu” nezasahuje. Jakmile však závětří, že se poptávka po vašem zboží odchýlila od běžného a lenivého průběhu, vystartuje a okamžitě se přizpůsobí novým podmínkám. Na bázi učení v řádech týdnů je schopen se velice efektivně zorientovat v nové situaci a přizpůsobit se jí.
Když se podíváme na grafy níže, z prvního je patrné, že došlo k výraznému nárůstu prodejů vlivem současné situace. Na pozadí se automaticky vyhodnotí, že je zapotřebí reagovat na tuto změnu.
Dojde tak k navýšení krátkodobého forecastu, jak je vidět na druhém grafu. Pokud by se tak nestalo, výsledkem by byly prázdné regály, ušlý zisk a naštvaní zákazníci.
Obzvláště v těchto časech shledává nejeden klient tuto “custom” funkcionalitu za více než užitečnou.
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Home office. Někteří ho milují, jiní se ho děsí. Pracovat z domova přináší spoustu výhod a svobod, ale taky zodpovědnosti.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D. Má pod svým vedením i naše Trainees. Zeptali jsme se ho, jaké to je být leaderem v Logio, jak k tomu přistupuje a jaké výzvy ho v budoucnu čekají.
Pojďme si připomenout ty nejlepší akce v Logio za rok 2023.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.