Máte benefity? A můžeme je vidět? Musíte!
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
V našem zvídavém okénku se snažíme přibližovat a vysvětlovat někdy nejasné pojmy, se kterými se v Supply chainu můžete potkat. Ačkoli nám zkratky dost často mají život usnadňovat, občas způsobí přesný opak. Co třeba tyto tři písmena: S a také O a P?
Zkratka SOP se na poli automotive používá pro “Start of Production” a je nejdůležitější milníkem projektu – popisuje start sériové výroby. Každý nový výrobek má definované datum začátku výroby, aby mohl být uveden na trh ve stanoveném termínu a v předem stanovených výrobních objemech.
Plánování, které SOP předchází, je dle náběhové křivky několikaleté úsilí (vývoj produktu – prototyp – plánování, předsériová výroba, atd.) To vše proto, aby při uvedení modelu na trh byla zajištěna základní dostupnost vozidel s vysokým stupněm kvality a přesnosti.
Českých překladů je hned několik. Nám se nejvíce zalíbilo „obchodně-provozní plánování“, tedy “Sales and Operations Planning”. Jak už jste možná z názvu odtušili, jedná se o mnoho vzájemně propojených aktivit, kde jedna činnost jedné ovlivňuje druhou. Jde o propojenost celého podniku od výroby přes nákup, distribuci, obchod, produkty, ale samozřejmě i finance a pod.
Proces S&OP integruje všechny činnosti, které by se jinak řešili odděleně v jeden funkční celek. Je nepostradatelným pomocníkem jak při tvorbě businessového plánu na základě firemní strategie, tak při taktickém a operativním řízení firmy. A to všechno navíc v reálném čase. V několika krocích (podle našeho průvodce konkrétně v šesti) S&OP obsáhne jak plánování poptávky, tak předpovědi prodejů, řízení zásob, plánování kapacit i zdrojů. Výsledkem jsou různé varianty scénářů, které dopomohou k těm správným rozhodnutím.
Z výše uvedeného je patrné, že je zapotřebí opravdová týmová práce opředená disciplínou, to vše podpořené skvělým projektovým řízením a funkčními nástroji (softwary). Pokud se o fenoménu S&OP chcete dozvědět více, přečtěte si náš e-book “S&OP Průvodce”.
A pokud máte na nás jakýkoli dotaz…..
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Home office. Někteří ho milují, jiní se ho děsí. Pracovat z domova přináší spoustu výhod a svobod, ale taky zodpovědnosti.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D. Má pod svým vedením i naše Trainees. Zeptali jsme se ho, jaké to je být leaderem v Logio, jak k tomu přistupuje a jaké výzvy ho v budoucnu čekají.
Pojďme si připomenout ty nejlepší akce v Logio za rok 2023.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.