Analýza procesu e-shopu

MOTIVACE

Náš zákazník, zaměřující se na prodej a výrobu nábytku a bytových doplňků, zažil v koronavirové době velkou akceleraci on-line prodeje.
Právě proto spustil v loňském roce e-shop s doručením balíků zákazníkovi, tzv. Parcel delivery. Bohužel už při první podzimní špičce se ukázalo, že stávající proces není schopen pokrýt nárůst poptávky v sezóně. Z tohoto důvodu nás oslovil, abychom našli příležitosti k optimalizaci.

identifikace potenciálu

 

Řešení

V rámci analýzy jsme zmapovali proces komplementace a balení, kde jsme identifikovali potenciály. Výstupem byl návrh budoucího stavu s třemi různými akčními plány podle náročnosti investic za účelem navýšení počtu expedovaných balíků až na 2 500 za den.

Závěr

Zjistili jsme, že společnost je schopna pouhou změnou procesu zvýšit produktivitu až o 40 %. Změny se týkají zejména standardizace rozměru balení, zavedení 5S, reorganizace pracovišť či specializace rolí.
To všechno vede k rostoucí produktivitě pracovníků, vyššímu expedovanému objemu a v neposlední řadě k vyšší spokojenosti zákazníků.

 

40 %

Zvýšení produktivity balení objednávek e-shopu