Pro koncového zákazníka je šíře portfolia jedním z rozhodujících parametrů, podle kterých se rozhoduje, kde nakoupí. Proto se nabídka produktů velké části firem rok od roku rozšiřuje a počet produktů v portfoliu roste. Nemusíte ovšem hned otevírat novou výrobu nebo stavět nový sklad. Stačí průběžně produkty vyhodnocovat a umět se rozloučit s těmi, které už nemají v nabídce co dělat. Obecně platí, že přesně takových položek je ve vašem portfoliu 15 %. Výhody jsou zřejmé. Nižší náklady na výrobu, skladování a distribuci v celém dodavatelském řetězci, menší nároky na systémovou podporu, úspornější hospodaření s lidskými zdroji, nižší komplexita rozhodování a potenciál využití kapacit pro výkonnější produkty. Efektivní produktové porftolio je na samotném vrcholu firemní pyramidy a díky jeho správnému řízení můžete zvýšit profit a zároveň významně ušetřit až desítky procent na nákladech.
Které produkty vyřadit z nabídky a které ponechat? Na to odpoví komplexní vícekriteriální analýza produktového portfolia, která identifikuje položky se skutečnou přidanou hodnotou a obchodním potenciálem, a na druhou stranu ty, které vás brzdí v růstu a pouze na ně sedá ve skladech prach.
Hlavním cílem je zdravé, trvale udržitelné produktové portfolio, které odpovídá obchodní strategii a respektuje skladovací i výrobní kapacity vaší firmy. Připravíme vám optimální produktovou strategii a navrhneme proces a nástroje, jak portfolio efektivně řídit.
Jedná se o zavedení procesu, při kterém dochází k odsouhlasení systémem navržených změn a poté k jejich realizaci. Součástí je simulace dopadu změn nejen na firemní KPIs, ale i celý dodavatelský řetězec (od dodavatelů přes odběratele po koncového zákazníka). Proces se opakuje automaticky.
Důležitou fází všech projektů je jejich vyhodnocení. Můžete si tak ověřit, jestli jste dosáhli stanovených cílů a definovaných přínosů, jestli jsou stále aktuální vstupní parametry a premisy nebo jak se můžete dál zlepšovat. I v téhle fázi jsme připraveni vám pomoci.
Všechna zásadní data z vaší firmy přehledně na jednom místě? Proč ne. Napojíme se na vaše datové zdroje a vytvoříme automatizovaný reporting, díky kterému budete moci dělat rychlá a správná rozhodnutí. Vizualizace dat formou přehledných dashboardů na jedné obrazovce pomáhá vytvořit „jednu pravdu“ v rámci celé firmy a eliminovat případné chyby.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.