logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog Big data
  • Zjednodušujte a sdílejte, radili řečníci na letošní konferenci Logio Úl
26. 4. 2019
Categories
  • Big data
  • Byznys
  • Doprava
  • Forecasting
  • Inspirace
  • Konference
  • Logio
  • Příklady z praxe
  • Řízení dodavatelských řetězců
  • Vize
Tags
  • černé díry
  • konference
  • planetárium
  • Roca
  • Shipvio
  • Úl
  • Úl19
  • vize

Zjednodušujte a sdílejte, radili řečníci na letošní konferenci Logio Úl

26 dubna, 2019

Před pár týdny jsme viděli historicky první snímek černé díry, tedy prostoru, na jehož okraji se nachází „bod zlomu“. Body zlomu se ovšem vyskytují všude kolem nás, třeba v ekonomice nebo ve vědě. Jejich překonáním pak dojdeme k pokroku. Hlavním motivem letošní konference Logio Úl proto byly právě černé díry.

Partner Logia Tomáš Formánek vysvětluje téma letošní konference Úl.

„Tématem a zasazením Úlu do pražského Planetária jsme chtěli symbolicky ukázat, jak se na současné společenské body zlomu díváme – jako na příležitost k inovaci,“ vysvětluje Tomáš Formánek, partner společnosti Logio.

Nejlepší cestou k inovacím je podle Jana Jirovce, dalšího z partnerů Logia, zjednodušování. „Když firma zjednodušuje, ať už logistiku nebo třeba výrobu, musí inovovat. Díky tomu se stává výjimečnou a získává výhodu oproti konkurenci,“ vysvětluje.

To potvrdil také Ladislav Dvořák, který se z řadového dělníka ve společnosti Laufen postupně vypracoval až na šéfa logistiky celé nadnárodní skupiny Roca. „Už na pozici dělníka jsem začal věci zjednodušovat. Když jsem nastoupil do oddělení řízení plánování výroby, systém jsem zjednodušil tak, že jsem se po čase začal nudit,“ popisoval na konferenci Úl2019.

A zjednodušuje i v čele logistiky společnosti Roca. „Firma v posledních letech hodně rychle rostla a řada procesů je zkostnatělých,“ dodává muž, který má ve své kanceláři dva obrázky zeměkoule. Na jednom je přitom Země „vzhůru nohama“. „Dívám se na věci jinak, ne tak, jak ostatní chtějí,“ vysvětluje Dvořák.

38 let v masce

Vymanit se z uniformního pohledu na svět a společenských stereotypů se rozhodl i další z řečníků, francouzský podnikatel Rafael Petite. „Žil jsem jako ostatní. Pracoval jsem, opravoval jsem auta jako před tím můj otec a děda. Každý den jsem si nasazoval pomyslnou masku, abych byl jako všichni kolem mě,“ popisoval svůj život do 38 let, kdy se rozhodl prodat všechny své firmy, které do té doby vybudoval. Snažil se naučit, jak žít život bez toho, aby musel následovat systém. Začal proto cestovat, studovat a číst.


Francouzský podnikatel Rafael Petite prodal 10 firem a začal žít „po svém“.

„V různých koutech světa jsem viděl, že všude mají domy z přírodních materiálů. Jenom my, v západním světě, máme domy z betonu,“ popisoval Petite. Založil proto společnost Rainbow Ecosystem, která staví domy z bloků vyrobených z přírodních materiálů přímo v daném regionu.

Od tužky a papíru k algoritmům

Šetřit náklady a ve výsledku i životní prostředí. To je posláním startupu Shipvio, který na konferenci představil jeho CEO André Dravecký.

Téměř každý kamion přepravující zboží má v nákladovém prostoru volné místo. Shipvio přináší unikátní nástroj, kterým si zákazník zařídí přepravu v takovém kamionu na pár kliknutí myši. Firma přitom spojuje několik set drobných dopravců, kterým pomáhá co nejvíc nákladní auta vytížit.

„V kamionové dopravě panuje vysoká fragmentace, protože převažují malí dopravci. Ačkoli v poslední době došlo k neuvěřitelnému technickému pokroku, tito dopravci stále používají hlavně papír a tužku s argumentem, že to přece stejným způsobem dělají posledních 20 let,“ přibližuje Dravecký.

Rutinní práci dispečerů tak postupně nahrazuje počítačový algoritmus, takže aplikace snadno spojí řidiče se zákazníkem, který potřebuje převézt náklad po šoférově trase.

„To je velká změna pro zákazníka, který je zvyklý všechno řešit pomocí telefonu nebo faxu. Zároveň tato služba znamená úsporu i pro dopravce, kteří mají obecně malé marže, tím pádem stará auta produkující velké množství škodlivin,“ popisuje Dravecký přesah své firmy do života každého z nás.

Roboti marketéři

Jak opět udělat ze zákazníka středobod cenové strategie, se zamyslel Jiří Psota ze společnosti Yieldigo. „Cenotvorba není monotónní funkcí, ale komunikační kanál se zákazníkem,“ nastínil Psota. Podle něj je cenotvorbu 98 procent zboží možné řídit pomocí umělé inteligence. Pouze u čtyř procent výrobků se zvýší obrat a zisk, pokud snížíme cenu. Naproti tomu u 27 procent zboží se zvýší zisk a zachová obrat, pokud cenu zvedneme.


Jiří Psota z Yieldiga chce z cenotvorby udělat komunikační kanál se zákazníkem.

A umělá inteligence bude v budoucnu řídit také marketingové kampaně. Podle Radima Junga, spolumajitele reklamní a PR agentury McShakespeare, se bude marketingová komunikace individualizovat a více přizpůsobovat konkrétním příjemcům. Proto založil firmu Tarald Inhold, která se věnuje právě automatizaci marketingového obsahu.

„Došlo mi, že mě dřív nebo později někdo „nakóduje“. Bude přitom určitě lepší, když to nakóduju já, než to udělá někdo jiný,“ popsal Jung.

Sdílná civilizace

Řada řečníků pak označila za klíčové sdílení informací a zkušeností mezi firmami. Třeba Logio prosazuje sdílení informací nejen napříč dodavatelským řetězcem, ale i mezi jednotlivými segmenty trhu. „Chceme postupně bourat hranice mezi jednotlivými odvětvími, vzájemně je propojit tak, aby mohly informace sdílet,“ říká Tomáš Formánek z Logia.

Sdílení je přitom podle egyptologa Miroslava Bárty jedním ze sedmi zákonů civilizace. „Každá civilizace je založena na sdílených hodnotách,“ popisoval na letošní konferenci Úl.


Tématem letošní konference Logio Úl byly „černé díry“.
Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.