logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog Inspirace
  • Co takhle vlastní svatomartinskou bio-husu?
11. 11. 2018
Categories
  • Inspirace
  • Logio
Tags
  • tipy
  • vlastní supply chain

Co takhle vlastní svatomartinskou bio-husu?

11 listopadu, 2018
Každý výrobek ve své ceně obsahuje skutečné náklady na jeho výrobu a pak také jistý balast. Náklady, které jako zákazník nechci platit. Jde o marže obchodníků a překupníků, skryté náklady na reklamu, na provoz korporátních řetězců nebo dokonce na likvidaci nespotřebovaného zboží. Kolik je ale skutečná cena a kolik všemožné další položky, kterým se můžeme vyhnout, nebo bychom je (alespoň částečně) mohli rozdělit mezi jednotlivé články dodavatelského řetězce a učinit je tak spokojenějšími? Mám totiž tušení, že velkou část výdělků si ponechají ti, kdo jsou v řetězci nejméně užiteční, především pak obchodníci. A o to méně zbude na primární producenty, kteří pak musí šetřit na kvalitě produktu.
Rozhodl jsem se, že to zjistím. Jako „didaktický předmět“ mi posloužila obyčejná husa. Zjišťoval jsem přitom, na kolik reálně vyjde její vykrmení, zabití, oškubání, vykuchání a doprava ke mně domů. V okolí mého bydliště (nutno podotknout, že na venkově pár kilometrů za Prahou) jsem našel dost zájemců, kteří mi husu vykrmí, a další, kteří ji oškubou, vyvrhnou a naporcují. Husa navíc vzejde ze dvorku, nikoli z uzavřené a stísněné klece, k tomu ještě nadopovaná antibiotiky. Takže to pravé bio. S těmito mými dodavateli jsme se přitom dohodli na ceně, se kterou byli spokojeni jak oni, tak já. Vykrmení husy u paní Pokorné by ve výsledku vyšlo na 97 Kč za kilogram, pan Stejskal z vedlejší vesnice by ji (husu) vykuchal a oškubal za 35 Kč za kilo. Články mého řetězce přitom byly prakticky po cestě do práce, náklady na dopravu by tedy byly zanedbatelné nebo spíše žádné. Když to sečteme, vysoce přírodní husu bych sehnal za 133 korun za kilo. Naproti tomu cenovka chlazené husy s droby v supermarketech obvyklých značek se průměrně pohybuje okolo 190 korun. Rozdíl 57 korun, tedy zhruba třetina, je ten balast, o kterém jsem psal v úvodu. A „spokojenost“ dodavatelů velkých řetězců by pak stála za samostatný výzkum. Samozřejmě můžete namítat, že takto vypiplanou husu seženu jen po určitou část roku. Ale takhle se zkrátka dřív žilo. Ovoce a zelenina také byly pouze v sezoně. V obchodech jste uni-ovoce a uni-zeleninu vypěstovanou pod UV lampami, kdy i rajče chutná jako okurka, přes zimu nesehnali. Stejně tak občas narazíme v supermarketu na husu v akci. Našel jsem tři za posledních šest měsíců s cenou 139 nebo 149 Kč/kg. Sleva ale dost pravděpodobně znamená, že tomu brzy projde životnost. A kromě toho… to prostě stejně není ono. Podobně jako vajíčko z krámu prostě není to, které si mnozí vozíme z chalupy od paní Nováčkové.   David Svatoš, finanční ředitel Logia
Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.