logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog Inspirace
  • Logio v Himálaji – Jak (se) markeťačka Kačka jela učit do Indie
5. 12. 2019
Categories
  • Inspirace
  • Logio
Tags
  • cestování
  • firemní kultura

Logio v Himálaji – Jak (se) markeťačka Kačka jela učit do Indie

5 prosince, 2019

Obrovská fronta zvědavých dětí se line přes půlku školního areálu – kolem prašné cesty a učeben pro nejmenší, vedle šňůry na prádlo a jídelny až přes nádvoří u assembly hall. Nějak moc se netlačí ani nepostrkují, dokonce se ani nepřekřičují. Spíš netrpělivě vyčkávají až přijdou na řadu ony. Sem k nim – do Mulbekhu, vesnice uprostřed indického Himaláje v oblasti Kašmíru přivezli dobrovolníci z Čech velké povyražení. Velkou trampolínu, kterou si o volných chvílích můžou užít. Každé 2 minuty, přesně. Řeklo se jim, že na trampolíně můžou být pouze po jednom a tak všechny pravidla dodržují.

Děti čekající frontu na trampolínu v centrální části areálu školy.

Tu trampolínu sem odvezli dobrovolníci působící prostřednictvím organizace Brontosauři v Himálajích (BvH) – neziskovky, která díky podporovatelům a práci dobrovolníků postavila školu právě zde v Mulbekhu. V místě, kde je splachovací záchod luxus, který si může dovolit jen ředitel školy a škola je komunitním centrem nejen pro děti samotné, ale pro všechny obyvatele této oblasti. Dovedete si tedy představit, že význam celého školního areálu, ve kterém se konají během roku nejrůznější akce i pro veřejnost, je nedocenitelný. 

” Jako většina odpovědných firem, i Logio myslí na ostatní a filantropická činnost k nám neodmyslitelně patří. Podporujeme nejrůznější projekty, které nám dávají smysl. V tomto případě Logio například zajistilo oblečení pro dobrovolníky a pro děti různé školní a kreativní potřeby. Tak se i nyní, po skončení letní výuky, mohou žáci vydávat nejen do světa kreativní tvorby, ale také se dále všestranně rozvíjet.”

To, že v Logio působím na marketingové pozici není náhoda – vždycky mně zajímalo propojení humanitární a mediální sféry. A proto není divu, že jsem jela učit do Indie předmět “mediální gramotnost”. Její vliv na společnost může být naprosto kritický, příklady toho jsme mohli vidět u řady voleb hlav států nebo vlád, ale samozřejmě že nejen tam. 

V takových místech, jako je Indie, která je nejen druhým nejlidnatějším státem světa, ale také zemí s nejvyšším průměrně stráveným časem na Facebooku (17 hodin týdně!), je o to důležitější, aby lidé nepodléhali fake news a rozvíjeli své kritické myšlení.

BvH pomohli k tomu, aby vybavení učeben bylo vysoce nadstandardní. Jen díky tomu je vůbec možná výuka některých předmětů.

I proto jsem si toto téma vzala za své a věnovala se mu v letní výuce v indické škole, a to nejen u přidělených dětí 7. a 8. třídy základní školy, ale i v rámci přednášky pro dospělé posluchače z okolí. Dezinformace a fake news jsou totiž všude kolem nás, a jakákoli skupina obyvatel by s nimi měla umět bojovat. 

Až zde v Indii jsem si uvědomila, nakolik má činnost organizace, jako je právě BvH opravdu smysl a dalekosáhlý význam. Celý rozlehlý komplex školy se všemi svými učebnami, společenskými sály, jídelnou, sportovními hřišti na volejbal nebo basketbal by s největší pravděpodobností vůbec nestál, nebýt právě Himálajských patronů a dobrovolnické činnosti BvH (ať už učitelů nebo dobrovolníků na stavbě), kteří místo navštěvují a svojí činností rozvíjejí už více než 7 let.

Dalším milým překvapením byly samotné děti. V přímém kontaktu s nimi jsem pocítila nejen velkou vděčnost za to, že se můžou dozvědět něco nového, ale i vůbec samotnou možnost se s námi jakožto cizinci setkat a mluvit s námi. Všudypřítomné uctivé pozdravy “Good morning, Mam’; How are you, Mam’?” se staly symbolem celého pobytu. Asi nejvíce dojemné pro mě bylo, jak se chtěly podělit o to málo, co sami mají – o prosté svačinky tvořené pár suchými plackami a sladkostmi. Chtěly nám tak ukázat svůj vděk a všeobecnou úctu, kterou nám vřele projevovaly.

Dívky ze sedmé třídy mulbecké základní školy a jejich učitelky Eva, Gabriela a Katka. Tato škola jako jedna z mála v oblasti umožňuje studium všem dětem, bez ohledu na náboženské vyznání.

Byla to tedy škola nejen pro ně, ale i pro mě samotnou. Můj celkově neopakovatelný dojem z celé výpravy podpořila i skvělá, téměř 40členná parta dobrovolníků. A to nejen díky společným dobrodružstvím v podobě výprav do buddhistických chrámů a horských průsmyků, ale i díky každodenním malým vítězstvím a překonaným výzvám, jakými jsou odlišné kulturní zvyklosti nebo hygienické zázemí.

Děti měly možnost v rámci výuky také hrát edukativní únikovou hru “Facescape”, při které musely odolávat manipulativním technikám, byly nuceni si ověřovat informace, vyhledávat a poznávat kvalitní zdroje. Zároveň si procvičily i koordinaci a práci v týmu.

Je 16:30 a dětem skončila poslední hodina výuky. Spousta z nich ale utíká zpátky k trampolíně, aby si ji dneska ještě trošku užily. Poslední děti z areálu mizí až chvíli před západem slunce kolem osmé hodiny večer. Vyžití na vesnici moc nemají, a tak kromě práce na poli je škola právě tím místem, kam se uchylují i ve volných chvílích. Už teď sní o tom, co dalšího dobrovolníci příští rok asi přivezou…

Firmě Logio, Brontosaurům, Himaláji a dobrodružstvím tedy zdar!

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.