logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog Byznys
  • Logio Aperitivo: Normální je neplýtvat!
9. 10. 2019
Categories
  • Byznys
  • Inspirace
  • Konference
  • Logio
  • Optimalizace
  • Příklady z praxe
Tags
  • supply chain
  • tipy
  • udržitelnost

Logio Aperitivo: Normální je neplýtvat!

9 října, 2019

Je potřeba snížit množství potravinového odpadu a omezit plýtvání s obaly. Na tom se shodli účastníci diskuse „Aperitivo“, kterou Logio uspořádalo na začátku října.

Přestože řada obchodníků bojuje s produkcí zbytečného odpadu, v celém řetězci představují v plýtvání toho nejmenšího hříšníka. Víc než polovina odpadu totiž vzniká až na samém konci dodavatelského řetězce, tedy u domácností.

V domácnostech se vyhodí nejvíc potravin z celého řetězce.

„Třeba v Asii mají spotřebitelé větší respekt k přírodě, k tomu, že produkty musel někdo vyrobit, vypěstovat, dopravit. To u nás neplatí. Možná proto, že jsme si v minulosti nemohli řadu věcí dovolit,“ zamyslel se šéf komunikace obchodního řetězce Tesco Ján Kondáš. 

Datový analytik společnosti Logio Filip Vondruška dodal, že cena zboží, především potravin, by nás měla naučit neplýtvat. Z množství vyhozených potravin vyplývá, že ceny jsou zřejmě příliš nízké.

Moderátor celé akce, senior konzultant v Logio – Tomáš Hladík.

Uberte na slevách

Filip Vondruška zároveň popsal, jak nesystémově mnozí obchodníci pracují se slevovými akcemi. U jednoho z obchodních řetězců se pomocí umělé inteligence snížil počet produktů v akci o 30 procent, zároveň narostla marže o procento.

U cenotvorby obecně platí, že zhruba čtvrtina produktů je vhodných k tomu, aby je obchodníci zdražili, pouze u pěti procent naopak jejich zlevnění přinese vyšší marže.

Vondruška také popsal další aspekty, které v promoakcích hrají roli. Například je potřeba sledovat celý nákupní košík, nejen jednotlivé produkty. „Cílem slev je nalákání zákazníků do obchodů. Kromě zlevněného zboží by si měli odnést i jiné produkty, na kterých obchodníci vydělají. To se ale v řadě případů neděje a lidé naloží do košíků pouze ty výrobky, které jsou v akci. To je samozřejmě nerentabilní,“ říká Vondruška.

Právě slevy motivují zákazníky k větším nákupům. Řadu produktů ale stejně nedokážou spotřebovat a ve výsledku skončí v popelnici.

Omezme obaly

Řečníci se shodli také na tom, že je potřeba omezit množství obalů. Ty by měly být už od počátku vyráběny s tím, že se později zrecyklují. Například do PET lahví se přidává celá řada barviv, aby se jednotlivé produkty odlišily od ostatních. Barviva jsou přitom složitě degradovatelná, což jejich recyklaci ztěžuje.

„Obaly se v mnoha případech využívají jako garance kvality, že se s výrobkem během přepravy nic nestalo, nikdo do něho nic nepřidal,“ připomněl Ján Kondáš z Teska.

„Zkouší se celá řada možností, jak snížit produkci CO2 a neplýtvat. Přeprava zboží se přesouvá na koleje, zkouší se doprava zboží v noci, kdy není takový provoz,“ popisoval Tomáš Martoch z organizace ECR Community, která propojuje prodejce a výrobce spotřebního zboží. Firmy by podle něj měly více sdílet svoje poznatky, která řešení zafungovala, co se jim povedlo a kde je naopak slepá ulička.

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.