logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog
  • Logio: Potřebujeme více používat selský rozum
30. 7. 2020
Categories
  • Blog
Tags
  • covid
  • logistika

Logio: Potřebujeme více používat selský rozum

30 července, 2020

Záběr vaší firmy je skutečně široký – co je nyní nejbolestnějším trnem v patě současného byznysu?

Obecně nejistota. Nejistota patří k podnikatelskému životu, nyní je ale vygradována novým prvkem omezování ekonomiky, nejistotou vládních opatření a jejich rozdílností opatření mezi zeměmi. Navíc v této souvislosti vnímám reálně možnost odlivu firem a kapitálu za naše hranice. Teď firmy nevědí, jestli škrtat nebo investovat, a to je pro firmu typu Logio nejnáročnější období, které věřím brzy pomine.

A co bylo nejzásadnějším úskalím byznysu před krizí?

Z mého pohledu zejména trh práce. Dlouhé roky jsme navyšovali mzdy, poslední roky dokonce extrémně. Teď je příležitost, aby se nabídka potkala s poptávkou a přiblížila se realitě. Korekce trhu práce snad povede k uklidnění v pracovním i osobním životě nás všech.

Umíte vydefinovat slabá místa v dodavatelských řetězcích – jaká jsou ta nejčastější?

Nejsilněji vnímám rozpojenost. Celý řetězec je efektivní, když spolu jednotlivé články komunikují a spolupracují. Ve spolupráci – ať už v rámci firem nebo i mezi firmami – vnímám trhliny technologické i čistě byznysové (lidské). To, co z mého pohledu potřebujeme, je více koordinovat a používat selský rozum. Technologie jsou jen podpůrné nástroje. Přesně o to se v Logio snažíme.

Co podle vás znamená trvale udržitelný byznys?

Každý byznys má začátek a konec, kdyby to tak nebylo, tak by se zastavilo kolo inovací. V našem střednědobém pohledu na udržitelnost vnímám soulad podnikání s byznysovými/společenskými/přírodními zájmy. Soulad nevnímám jako konstantní věc, ale jako schopnost přizpůsobovat se v daných okamžicích. Ta poté ovlivňuje to, jak dlouho má byznys nárok na existenci.

Co by měly firmy momentálně dělat pro nastartování svého byznysu – vyčkávat na to, co přijde nebo nějak naopak stimulovat svůj byznys?

Je čas na očištění o nezdravé části našich firem a nastolení rovnováhy. Zároveň existuje spousta příležitostí, plynoucích zejména ze změny chování spotřebitelů. Vyhrají ti, co teď dokáží chytnout příležitosti, které ostatní ještě ani nevidí – nebo si na ně netroufají.

Hodně firem se rozhodlo ořezat své náklady a snížit marže, je to správná cesta?

Vždy jsem si říkal, že je jednodušší více vydělávat než více šetřit. To však neznamená, že v době krizí nemáme dělat ozdravné kroky ve svých firmách – třeba řezat zbytné náklady. Dlouhodobě bych však raději sledoval tvůrčí energii nás všech. Raději více dražší přidané hodnoty, než více slev…

Co znamenala koronavirová krize přímo pro vaši firmu?

Na začátku hromadu obav, pak semknutí. Udržet kurz i v turbulentní době je umění. Mám pocit, že se nám to s drobnými odklony daří. Otestovali jsme si, že to, co děláme v oblasti zlepšování supply chain, dává smysl v každé době.

Museli jste nějak změnit vaši strategii fungování, v čem a jak?

Nemyslím si, že jsme jakkoliv sáhli do strategie. Spíše jsme se utvrdili v trendech a jdeme dál.

Bylo na koronavirovém období pro vás také něco pozitivního?

Osobně to byl zajímavý čas pro rodinu i pro mne. Více, než kdy předtím jsem očistil své aktivity na ty, které mi dávají skutečně smysl. Firemně to byla právě ta očistná kúra na lidské úrovni. V těžkých časech poznáš přítele a pár jsme jich myslím poznali…

Co je tedy aktuálně vaší prioritou?

Pracujeme hodně na velkém řešení pro celý dodavatelský řetězec. Mluvím o skutečném provázání a zefektivnění retailu – cenotvorby, promočního plánování, řízení zásob a distribuce až po úroveň prodejen. Teď je pro nás prioritou všechno dotáhnout ve světově unikátním řešení, chceme být první.

 

Článek byl publikován na webu novinyanovinky.cz.

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.