Máte benefity? A můžeme je vidět? Musíte!
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Podpora vzdělávání je v dnešní době ve většině společností naprostý standard. Patří mezi oblíbené benefity, čteme o její důležitosti v každém druhém článku. Pro generaci Z (narozeni mezi lety 1995 a 2009 – tedy ano, ti, kteří jsou teď na pracovním trhu aktivní) je podpora vzdělávání a sdílení znalostí mezi kolegy společně s jistotou zaměstnání nejdůležitějším aspektem při výběru práce. Dokazuje to například výzkum společnosti ResearchGate. Pro firmu je tedy pořádná výzva nastavit systém vzdělávání správně a efektivně.
Anebo není?
Můžete mít totiž vytvořený super robustní systém, kde zaměstnanci získávají odznáčky a odměny, ale když se jim do učení nechce, když nejsou dostatečně zvídaví, když si ze školení nic neodnesou, tak k čemu to vlastně je?
Každý nováček má k ruce svého buddyho, tedy takového průvodce, mentora a rádce. Jedná se o seniornějšího kolegu z týmu, kterého pečlivě vybíráme a který nováčkovi pomůže se vším potřebným. Vysvětlí mu fungování týmu, představí klíčové lidi, pomůže s potřebnými nástroji nebo mu ukáže, kam zajít na dobrý oběd. Zkrátka a jednoduše je k dispozici kdykoliv je třeba a nováček se tak nemusí trápit, na koho se obrátit v tom velkém množství nových tváří.
Logio Produkty Tour je již několik let trvající šňůra školení, která jsou pořádána každý pátek odpoledne. Experti z našich řad školí všechny, kdo mají zájem, čas a chuť se účastnit. Témata jsou vybrána z nejrůznějších oblastí napříč celým Supply Chain Managementem, tedy hlavní doménou Logio. Letos jsme tedy měli již možnost dozvědět se dost ze světa – automatizace a vychystávacích systémů (velmi aktuální pro naši spolupráci s Rohlíkem), agilního řízení projektů (to se hodí pro implementaci našeho softwaru Veritico) nebo Data Storytelling (data prostě milujeme, třeba díky SKF).
Teď ty kroužky. Máme kroužek výroby, distribuce, skladování, dataminers a mnoho dalších. Jedná se o pravidelná setkání, kde konzultanti sdílí své zkušenosti z projektů a společně s marketingem tvoří podpůrné obchodní materiály.
Kromě toho HR zajišťuje pravidelné workshopy pro management. Minulý rok byl na téma “hodnocení zaměstnanců”, a v nedávné době třeba také na “nábor”. A když jsme u těch workshopů – polovina firmy už ví, jak používat Logický rámec, a to díky Otovi Hausmannovi, který přibližně 2,5 hodinový workshop připravil a vedl.
Samozřejmě se může stát, že interní školení nestačí. V tu chvíli přichází na řadu ta externí. Není problém domluvit s nadřízeným jakékoliv externí školení, samozřejmě musí dávat smysl pro práci na projektu.
“Wiki není systém. Wiki je především filozofie, firemní princip a kultura. Jejím základním principem je implicitní otevřenost a sdílení.” To jsou slova z naší Logio wiki a mluví za vše. Wiki je snadno editovatelná a přispívají do ní všichni. Zkrátka naše knowledge base. Ukládají se sem veškerá školení (nejen z Tour), návody, procesy, postupy, rešerše… prostě vše, co Logiák potřebuje na to správné nachytření. Tím, že svoje znalosti sdílíme přes wiki, pomáháme kolegům.
V Logiu máme experty na mnoho oblastí, nicméně nikdo z nás není expert na všechno. To ani nejde. Každý z nás si může vybrat tu oblast, která ho baví a které se chce věnovat, a Logio nabídne několik možností, jak se v dané oblasti stát tím nejlepším.
A ještě jedna důležitá nachytřovací možnost zmíněná nebyla. Vlastně dvě. První je pokec u kafíčka (případně ve frontě ke kávovaru). Tam zaslechnete diskuze o použitých matematických modelech, ale i další kroky v business developmentu. A ta druhá, možná úplně nejdůležitější? Learning by doing, aneb samotná práce na projektech. Tam se od senior konzultantů (expertů) učí v podstatě samo.
Během zaučovacího procesu je pro nás důležité vědět, že si s nováčkem rozumíme a máme sladěná vzájemná očekávání. Proto se často ptáme, jak se mu u nás daří, organizujeme pravidelné “zpětnovazební” schůzky, ať už s leadrem týmu nebo i s HR. Snažíme se předcházet případným problémům a na základě získané zpětné vazby i zlepšovat adaptační proces jako takový. Nový Logiák tedy není rozhodně odkázán pouze na svého buddyho, naopak – je našim cílem, aby se co nejdříve aktivně zapojil do celkového firemního dění.
Celá naše firemní kultura je postavení na velké míře svobody a osobní zodpovědnosti. Nováčka k těmto hodnotám směrujeme od prvního dne. Co to ve skutečnosti znamená? Nechceme nikoho jak se říká “vodit za ručičku”, a proto i např. odpovědnost za plnění adaptačního plánu je v plné režii nováčka. Nikdo ho nekontroluje a nestojí mu za zády, ale v případě nesnází jsme kdykoliv připraveni podat pomocnou ruku, nasměrovat a z těch pomyslných otevřených dveří rozjetého vlaku ho vtáhnout dovnitř do bezpečí.
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Home office. Někteří ho milují, jiní se ho děsí. Pracovat z domova přináší spoustu výhod a svobod, ale taky zodpovědnosti.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D. Má pod svým vedením i naše Trainees. Zeptali jsme se ho, jaké to je být leaderem v Logio, jak k tomu přistupuje a jaké výzvy ho v budoucnu čekají.
Pojďme si připomenout ty nejlepší akce v Logio za rok 2023.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.