SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
Podpora vzdělávání je v dnešní době ve většině společností naprostý standard. Patří mezi oblíbené benefity, čteme o její důležitosti v každém druhém článku. Pro generaci Z (narozeni mezi lety 1995 a 2009 – tedy ano, ti, kteří jsou teď na pracovním trhu aktivní) je podpora vzdělávání a sdílení znalostí mezi kolegy společně s jistotou zaměstnání nejdůležitějším aspektem při výběru práce. Dokazuje to například výzkum společnosti ResearchGate. Pro firmu je tedy pořádná výzva nastavit systém vzdělávání správně a efektivně.
Anebo není?
Můžete mít totiž vytvořený super robustní systém, kde zaměstnanci získávají odznáčky a odměny, ale když se jim do učení nechce, když nejsou dostatečně zvídaví, když si ze školení nic neodnesou, tak k čemu to vlastně je?
Každý nováček má k ruce svého buddyho, tedy takového průvodce, mentora a rádce. Jedná se o seniornějšího kolegu z týmu, kterého pečlivě vybíráme a který nováčkovi pomůže se vším potřebným. Vysvětlí mu fungování týmu, představí klíčové lidi, pomůže s potřebnými nástroji nebo mu ukáže, kam zajít na dobrý oběd. Zkrátka a jednoduše je k dispozici kdykoliv je třeba a nováček se tak nemusí trápit, na koho se obrátit v tom velkém množství nových tváří.
Logio Produkty Tour je již několik let trvající šňůra školení, která jsou pořádána každý pátek odpoledne. Experti z našich řad školí všechny, kdo mají zájem, čas a chuť se účastnit. Témata jsou vybrána z nejrůznějších oblastí napříč celým Supply Chain Managementem, tedy hlavní doménou Logio. Letos jsme tedy měli již možnost dozvědět se dost ze světa – automatizace a vychystávacích systémů (velmi aktuální pro naši spolupráci s Rohlíkem), agilního řízení projektů (to se hodí pro implementaci našeho softwaru Veritico) nebo Data Storytelling (data prostě milujeme, třeba díky SKF).
Teď ty kroužky. Máme kroužek výroby, distribuce, skladování, dataminers a mnoho dalších. Jedná se o pravidelná setkání, kde konzultanti sdílí své zkušenosti z projektů a společně s marketingem tvoří podpůrné obchodní materiály.
Kromě toho HR zajišťuje pravidelné workshopy pro management. Minulý rok byl na téma “hodnocení zaměstnanců”, a v nedávné době třeba také na “nábor”. A když jsme u těch workshopů – polovina firmy už ví, jak používat Logický rámec, a to díky Otovi Hausmannovi, který přibližně 2,5 hodinový workshop připravil a vedl.
Samozřejmě se může stát, že interní školení nestačí. V tu chvíli přichází na řadu ta externí. Není problém domluvit s nadřízeným jakékoliv externí školení, samozřejmě musí dávat smysl pro práci na projektu.
“Wiki není systém. Wiki je především filozofie, firemní princip a kultura. Jejím základním principem je implicitní otevřenost a sdílení.” To jsou slova z naší Logio wiki a mluví za vše. Wiki je snadno editovatelná a přispívají do ní všichni. Zkrátka naše knowledge base. Ukládají se sem veškerá školení (nejen z Tour), návody, procesy, postupy, rešerše… prostě vše, co Logiák potřebuje na to správné nachytření. Tím, že svoje znalosti sdílíme přes wiki, pomáháme kolegům.
V Logiu máme experty na mnoho oblastí, nicméně nikdo z nás není expert na všechno. To ani nejde. Každý z nás si může vybrat tu oblast, která ho baví a které se chce věnovat, a Logio nabídne několik možností, jak se v dané oblasti stát tím nejlepším.
A ještě jedna důležitá nachytřovací možnost zmíněná nebyla. Vlastně dvě. První je pokec u kafíčka (případně ve frontě ke kávovaru). Tam zaslechnete diskuze o použitých matematických modelech, ale i další kroky v business developmentu. A ta druhá, možná úplně nejdůležitější? Learning by doing, aneb samotná práce na projektech. Tam se od senior konzultantů (expertů) učí v podstatě samo.
Během zaučovacího procesu je pro nás důležité vědět, že si s nováčkem rozumíme a máme sladěná vzájemná očekávání. Proto se často ptáme, jak se mu u nás daří, organizujeme pravidelné “zpětnovazební” schůzky, ať už s leadrem týmu nebo i s HR. Snažíme se předcházet případným problémům a na základě získané zpětné vazby i zlepšovat adaptační proces jako takový. Nový Logiák tedy není rozhodně odkázán pouze na svého buddyho, naopak – je našim cílem, aby se co nejdříve aktivně zapojil do celkového firemního dění.
Celá naše firemní kultura je postavení na velké míře svobody a osobní zodpovědnosti. Nováčka k těmto hodnotám směrujeme od prvního dne. Co to ve skutečnosti znamená? Nechceme nikoho jak se říká “vodit za ručičku”, a proto i např. odpovědnost za plnění adaptačního plánu je v plné režii nováčka. Nikdo ho nekontroluje a nestojí mu za zády, ale v případě nesnází jsme kdykoliv připraveni podat pomocnou ruku, nasměrovat a z těch pomyslných otevřených dveří rozjetého vlaku ho vtáhnout dovnitř do bezpečí.
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
20. července 2024 Logio slavilo 20 let. Srdečné poděkování patří našim stávajícím kolegům a všem, kteří nám v uplynulých 20 letech pomáhali tuto společnost posouvat kupředu. 💚
Dianka Ščuková, Jiří Dědeček a Jan Volf. Každý z nich sdílí svou jedinečnou cestu od začátků ve firmě až po současné seniorní pozice. V článku se dozvíte, jak náhodné příležitosti a osobní iniciativy vedly k jejich profesnímu růstu.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D a má pod svým vedením i naše trainees. Zeptali jsme se ho, i naše trainees, jak tento trainee program vnímají.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.