SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
HISTORIE
Už 15 let přináší společnost Logio svým zákazníkům komplexní řešení pro celou problematiku řízení dodavatelských řetězců. Příběh společnosti Logio se začal psát v roce 2004, kdy se spojily dvě české konzultační firmy – Logitec CZ jako specialista na logistické technologie a Economic Wizard s vlastním softwarem pro plánování a řízení toků v rámci dodavatelských řetězců. Později, v roce 2009, se připojila firma Project Invest, která rozšířila dosavadní expertízu o procesní optimalizaci a problematiku dozoru implementace informačních systémů.
Za úspěchem Logio stojí pětice zakladatelů/majitelů. Dnes už reprezentují Patero Holding a mají za sebou nespočet úspěchů na poli startupů jako například Stories a Yieldigo. Ti se z malých firem probojovaly až mezi ty největší světové hráče.
Každý z majitelů je jiný, ale v genech mají jednoduché pravidlo – když se všechno sejde ve správném poměru, tak se vytváří unikátní kombinace, která mění zaběhnuté principy. Na začátku potřebovali kromě invence a podnikatelského ducha i notnou dávku odvahy. Nebáli se investovat desítky milionů z vlastní kapsy do skvělých matematiků a vývoje softwaru, který dnes patří ke světové špičce. To, co Logio žene dopředu, jsou příběhy jejich klientů, kteří mnohdy i zásadně přehodnotili strategii firmy a výrazně zvýšili její ziskovost.
Dnes působí Logio na celém světě a má přes 150 zaměstnanců, kteří se snaží zlepšovat svět kolem sebe. Právě růst do střední velikosti firmě umožnil pracovat v multidisciplinárních týmech, kde naleznete nejen projektového manažera a konzultanta, ale třeba i specialistu na umělou inteligenci, automatizaci nebo digital twin. Společnost Logio od začátku budovala tým, který nabízí řešení pro celou problematiku řízení dodavatelských řetězců od vstupního skladu až k rukám zákazníka.
INOVACE
Je jasné, že Supply Chain nemůže být statický a neměnný. Zákazníci jsou živé a dynamické firmy, a proto je taková i firma Logio – nespí, baví ji inovace. Neustále zkoumá a vyvíjí nové nástroje, rozšiřuje své kompetence a reaguje na potřeby svých zákazníků. Ti často vyhledávají Logio z toho důvodu, že sleduje ty nejmodernější trendy a umí je společně se svými zákazníky implementovat do jejich businessů. Ať už jde o Průmysl 4.0, automatizaci či Big data. Právě Big data lze považovat za „secret weapon“ každé firmy, protože jejich pokročilou analýzou lze vytěžit řadu cenných informací a utéct před konkurencí doslova mílovými kroky. Firma Logio má ráda velké výzvy, takže pokud chcete navrhnout “Factory of the Future”, ráda se toho zhostí. Je průkopníkem a nositelem know-how Sales and Operations Planning v České republice, protože v této službě vidí velkou budoucnost.
HODNOTA ZNAČKY
Na trhu se Logio dokázalo prosadit díky holistickému přístupu při řízení dodavatelských řetězců. Celková optimalizace má totiž vždy vyšší efekt. Zároveň se firmě povedlo skloubit špičkovou matematiku v podobě unikátních softwarových nástrojů s expertními znalostmi konzultantů, kteří nezapomínají využívat selský rozum. Díky této synergii umí navrhnout komplexní řešení zákazníkovi přímo na míru.
Řešení umí Logio doručit v různých oblastech – produktové portfolio, sales and operations planning, data a reporting, řízení zásob, řízení promoakcí a pricing, výroba, údržba, skladování a distribuce. Samozřejmostí je full service od návrhu až po implementaci řešení. Pro řízení zásob využívá vlastní software Planning Wizard, který dokáže předpovídat budoucí prodeje a optimalizovat zásoby podél celého řetězce s cílem splnit stanovené cíle dostupnosti vůči finálním zákazníkům. Zákazníci společnosti Logio jsou největší výrobní podniky, velkoobchody a retailoví prodejci. Prostě všechny firmy, které chtějí zvýšit prosperitu a odstranit neefektivity ve svém dodavatelském řetězci.
Logio se nebojí propojit tradiční obory s moderními technologiemi a věří, že právě slučování různých kontextů vede k větším a lepším celkům. To, že je opravdu na špičce v oboru, dokazuje i fakt, že řešení firmy pro řízení zásob bylo uvedeno v Market Guide společnosti Gartner.
UDRŽITELNOST A CSR
Logio se zabývá poradenstvím a optimalizací celého dodavatelského řetězce. Zkrátka a dobře – snaží se, aby firmy prosperovaly a co nejméně plýtvaly. Ať už jde o potraviny, čas, energie, zdroje nebo cokoli jiného. Nebojí se smysluplně propojit tradiční i moderní přístupy a vytěžit z toho maximum pro celou společnost.
Redukce footprintu je jedním z hlavních témat, kterými se Logio zabývá v oblasti distribuce. Firma si je vědoma, že správnou distribuční strategií může ovlivnit až 80 % veškerých logistických nákladů. Například u jednoho z posledních zákazníků, firmy Lindab, došlo ke zjištění, že změnou topologie distribuční sítě, založením dalšího mezičlánku (skladu) a reorganizaci teritorií závozu, klient ušetří až 12 % v najetých kilometrech. A to není málo. Práce společnosti Logio tedy každý den šetří tuny a tuny CO2.
Logio sdílí zkušenosti a know-how se svými zákazníky i širokou veřejností. Myslí si, že harmonicky vyladěný řetězec může existovat jen tehdy, když si v něm všichni partneři vidí do karet a společně spolupracují. Lidé z firmy Logio působí jako mentoři v mnoha asociacích, přednáší na konferencích, pořádají webináře a šíří moudrost pomocí infografik a e-booků na aktuální témata supply chain.
S lékaři bez hranic si udělali malý firemní „mapathon“, kdy v rámci projektu „Missing Maps“ vytvářeli podle satelitních snímků mapy krizemi ohrožených oblastí. Logio je také firma zapojená do iniciativy „Můžeš podnikat“, která se snaží inspirovat mladé lidi k podnikání.
Mimo jiné je v Logio kultuře silně zakořeněna filantropická činnost, a každý rok přispívá hned několika organizacím – jako celá společnost, ale i jednotliví zaměstnanci. Například minulý rok splnila firma dětské přání a Karolínka se podívala do Paříže. Logio dlouhodobě podporuje také organizaci Junák – českého skauta, Cestu domů – provozující domácí hospic a poradnu pro nevyléčitelně nemocné a jejich rodiny. Prostřednictvím nadace Women for Women také zajistila školní obědy pro děti, které je potřebují. Dále také podporuje UNICEF, Člověka v tísni, několik hospiců, dětských domovů a mnoho dalších menších neziskových organizací.
Foto: Cocuma
„Logio je pro mě rodina. Za těch 15 let, co se společníky firmu budujeme k prosperitě, jsem zažil nespočet příběhů. Se zákazníky, se zaměstnanci a s každým, kdo za ta leta pomáhal Logio být lepší společností. Při pohledu na naši značku si všechny tyto příběhy vybavím a nemohu jinak, než se dojmout. Hodnoty naší firmy se vždy hluboce propisovaly do naší činnosti. Od samého začátku máme jasno v tom, čemu věříme: věříme spojení matematiky, zkušeností a selského rozumu, věříme, že díky tomuto spojení zabráníme plýtvání. A díky menšímu plýtvání děláme svět kolem sebe lepší. To je energie, která je do značky Logio propsaná a díky tomu je brand Logio dnes naším vůbec nejcennějším prodejním artiklem.“
(Text vznikl pro ročenku společnosti Superbrands Czech Republic).
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
20. července 2024 Logio slavilo 20 let. Srdečné poděkování patří našim stávajícím kolegům a všem, kteří nám v uplynulých 20 letech pomáhali tuto společnost posouvat kupředu. 💚
Dianka Ščuková, Jiří Dědeček a Jan Volf. Každý z nich sdílí svou jedinečnou cestu od začátků ve firmě až po současné seniorní pozice. V článku se dozvíte, jak náhodné příležitosti a osobní iniciativy vedly k jejich profesnímu růstu.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D a má pod svým vedením i naše trainees. Zeptali jsme se ho, i naše trainees, jak tento trainee program vnímají.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.