logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog
  • Lidé počkají. Pro byznys budoucnosti je hlavní rozjet futuristickou přepravu zboží
2. 2. 2022
Categories
  • Blog
  • Byznys
  • Inspirace
  • Logio
Tags
  • logistika
  • tipy

Lidé počkají. Pro byznys budoucnosti je hlavní rozjet futuristickou přepravu zboží

2. února 2022

„Ať už se díváte na Dubaj, nebo na Prahu, vidíte obrovské množství kamionů, které dennodenně doručují obrovské množství zboží,“ říká Vojtěch Cuchý z české společnosti Logio. „Do budoucna přitom nejde jenom o snížení množství kamionů. Stejně tak je potřeba se mnohem efektivněji postavit k množství zboží, které se nakonec třeba vůbec nespotřebuje.“

Logio se zaměřuje právě na obě tyto oblasti. Jednak cílí na zefektivnění logistického řetězce na silnicích, jednak na rozumnější přístup k samotnému zásobování skladů či supermarketů.

„Když místo člověka, který každý den objednává určité množství zboží, nasadíme umělou inteligenci, která dokáže u každého produktu propočítat předpokládanou poptávku, uvidí systém budoucí míru poptávky, a podle toho pak příští den navýší nebo sníží jeho dodávané množství.“

Pro praktický příklad nemusíme chodit daleko od supermarketu – vlastně tam můžeme rovnou zůstat. Ovoce a zelenina, které by se prošlé vyhodily, se s umělou inteligencí pod palcem Logia dostanou na pult teprve s určitou zárukou, že se vůbec prodají.

Zdroj: Forbes

Nejde přitom o sci-fi: v patnáctileté tradici Logia už defilují klienti jako DHL, Košík.cz nebo Pilsner Urquell. Uvedená slova Vojtěcha Cuchého přitom zazněla v Dubaji, kde se v rámci eventu českého Forbesu „City For The Future“ hovořilo právě o budoucnosti logistických služeb. A soudě dle reakcí dalších účastníků panelové diskuse na logistickou notu to bude opravdu zajímavé.

„Lidští pasažéři mohou počkat, pro byznys je hlavní transport zboží,“ zmínil generální ředitel Výzkumného a zkušebního ústavu (VZLÚ) Josef Kašpar myšlenku, která by se dala snadno vytrhnout z kontextu – ale ne, když ji do kontextu správně zasadíme. Řeč byla o vývoji letounu pro čtyři osoby nebo 400 kilogramů nákladu, na němž teď VZLÚ pracuje.

Ředitel Kašpar takto komentoval, jak blízko jsou takové stroje realizaci. Vzhledem k legislativě a technologii je totiž mnohem blíže praktické využití jejich nákladních než pasažérských přepravních kapacit. „Blíže je budování určitých vzdušných dálnic pro cargo, teprve pak se bude dát pokračovat s lidmi,“ hovořil o nejbližší budoucnosti nejrůznějších soukromých letounů.

Také třetí česká společnost, která se zúčastnila diskuse v panelu se šéfredaktorem Forbesu Petrem Šimůnkem v českém pavilonu na EXPO, může díky technologii a legislativě prozatím fungovat pouze v uzavřených areálech a nikoli ještě na otevřených ulicích českých měst.

„Dubaj ale patří k early adopters,“ říká Jan Najvárek ze společnosti BringAuto, jejíž autonomní vozítka v pilotní fázi fungují například v uzavřeném prostoru ostravské chemičky. „Takže je možné, že tady už budou naše vozidla jezdit běžně po ulici do dvou let.“

České BringAuto se soustřeďuje na oblast tzv. last mile delivery – tedy doručení zboží (a čehokoli dalšího) až do domu. Nebo až do laboratoře. „Finální doručení je nejužší bod celého systému e-commerce,“ říká Najvárek. „E-commerce se rozvíjí velice rychle, ale nakonec potřebujete to zboží vždycky doručit a na to nebude k dispozici dost lidí,“ říká.

Proto BringAuto pracuje na vývoji autonomních elektrických autíček, která by měla v budoucnu doplnit celé portfolio doručovacích technologií.

Nad hlavou nám budou létat drony, pod nohama se budou motat doručovací robůtci a mezi nimi budou pojíždět větší automobily od BringAuto, které pojmou mnohem více zásilek. To celé bude řídit umělá inteligence. Pak vám nad hlavou proletí letoun, který vozil dříve jen zboží, ale teď už v něm sedí lidští pasažéři.

A vy, ať už budete v Praze, nebo v Dubaji, si budete moct spokojeně oddychnout: „Tak, konečně jsme v budoucnosti.“

Článek byl připraven časopisem Forbes.

Jan Jirovec, partner ve společnosti Patero

Jan Jirovec je spolumajitelem několika technologických a konzultačních společností v rámci skupiny Patero. Mezi nejvýznamnější společnosti v rámci skupiny patří naše Logio, které má ve svém poslání zlepšovat fungování dodavatelských řetězců. Další zajímavé firmy jsou např. Yieldigo, které pomocí AI optimalizuje prodejní ceny nebo Shipvio, které zjednodušuje obchodování a zefektivňuje přepravu ve světě.

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.