Co na to e-shopy?
Giganti z prostředí českého e-commerce slibují, že jejich připravenost na sezónu je více než kvalitní, a tak se zákazníci nemusí obávat. I tak mnoho retailerů bojuje s velkou nárazovostí dodávek, jelikož se některé zboží z důvodu výpadku dodavatelů nepodařilo naskladnit v létě dle plánu, protože nebylo vyrobeno. “Největší rozdíly byly v segmentech spotřební elektroniky – TV, GSM a taky v Home a DIY segment – jednak jsou to také elektronické hračky, pro které nebyly součástky a výrobní kapacita a pak jsou to věci zavážené z Číny, kterých byl přes léto nedostatek a dostávaly se do Evropy se zpožděním,” upozorňuje David Schön, konzultant společnosti Logio a expert na S&OP a dále dodává, že ”celá situace je nyní trošku zapeklitější kvůli nedostatku lidských zdrojů, a tak dochází občas k velmi nestandardním situacím, kdy se zaměstnanci skladů musí sharovat. Kupříkladu jeden z našich retailových klientů z oblasti e-commerce má skvěle zvládnutý S&OP proces, a to celé situaci rozhodně pomohlo” . Že zde nemluvíme pouze o problému pracovní síly a segmentu elektroniky, potvrzuje CEO Košíku Tomáš Jeřábek. Ten pro Forbes uvedl „naše kapacita není jen o kapacitě kurýrů a počtu aut, ale především kapacitě skladu jako takového. Tu se před Vánoci snažíme ještě zásadně navýšit dostavěním velkého chlazeného prostoru s galerií, která navýší naši plochu o dalších pět tisíc metrů čtverečních“.