logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Volné pozice
  • Proč u nás pracovat
  • Naše hodnoty
  • Trainee program
  • Blog
  • Home
  • Blog
  • Holistický pohled na Supply Chain je naprosto zásadní!
30. 9. 2021
Categories
  • Blog
  • Byznys
  • HR
  • Inspirace
  • Logio
  • Řízení dodavatelských řetězců
Tags
  • logistika
  • rozhovor
  • supply chain

Holistický pohled na Supply Chain je naprosto zásadní!

30 září, 2021

S Janem Jirovcem, partnerem a obchodním ředitelem společnosti Logio, jsme si povídali o tom, jak se dá zlepšit fungování firem a zefektivnit jejich procesy. Cílem společnosti Logio je především zastavit zbytečné plýtvání časem a penězi zákazníků

Pomáháte největším výrobním podnikům, velkoobchodům a retailovým prodejcům řídit dodavatelské řetězce. Můžete nám přiblížit, jak to funguje prakticky?

V ekonomice probíhá mnoho fyzických toků surovin, výrobků, zboží. Z makro pohledu lze udělat skokové zlepšení nebo úsporu, když uděláme dobrý design všech cest těchto toků a následně je dokážeme dobře řídit. Naše práce je tedy pro firmy vymýšlet jak co nejlevněji a nejrychleji dostat suroviny nebo zboží k nim a pak následně své produkty nebo zboží k zákazníkovi. Na to máme hromady zkušeností, znalostí a nástrojů. Téměř vždy se jedná navíc o počitatelnou úlohu, takže se můžeme opírat o tvrdá data, když rozhodujeme, kde bude sklad, anebo jaký typ přeprav se použije. Se zákazníky spolupracujeme formou projektů, případně později i operativní podpory.

Pracujete s čísly a v první fázi analýzy využíváte umělé inteligence. Co všechno se dá vyhodnotit tímto způsobem?

Sofistikované matematické a statistické metody dávají smysl v modelování distribuční strategie, o které jsem mluvil v předchozí části, ale i taktickém a operativním řízení nákupu a distribuce každé firmy. Hlavní použití je pro výpočet předpovědi – obvykle v oblasti prodejů zákazníkům, od kterých se odvíjejí všechny další procesy v našich firmách. Představte si situaci, kdy naším sofistikovaným nástrojem dokážete předpovědět, co vás čeká v prodeji, naplánovat své nákupy a pak následně již „jen“ korigovat nahodilé či neočekávatelné stavy. Je to jednodušší situace a vede k menšímu plýtvání jak zbožím, tak lidskou energií. Přínos pro planetu také významný, pokud dokážeme razantně snížit najeté kilometry často se zbožím, které zákazníci nekoupí. 

Dnešní situace plná zvratů a stále se měnících opatření vede firmy k daleko větší opatrnosti v oblasti investic. Jak rychle dokážete reagovat na jejich aktuální potřeby související s pandemií?

Velmi rychle. V konzultačních projektech jsme zvyklí na proměnlivost. Náš software pak po implementaci u zákazníka hledá trendy v prodejích každou noc a korekce chování zákazníka lze realizovat prakticky na denní bázi. V tom jsme koneckonců výjimeční, že jsme od samotného začátku vyvíjeli naše algoritmy tak, aby uměly reagovat na dlouhodobé trendy a krátkodobé výkyvy, a to i v řádu hodin. Kombinací těchto dvou principů dosahujeme vysoké přesnosti a patříme tím ke světové špičce. 

Jaké nejčastější problémy pomáháte firmám řešit?

  • Jak distribuovat své výrobky co nejefektivněji.
  • Jak změnit model distribuce při zavádění e-commerce, rozšíření portfolia atd.
  • Jak správně řídit zásoby na všech úrovních firmy.

To jsou řekněme ty nejčastější položky. My však především pomáháme našim klientům skrz celý dodavatelský řetězec a pomáháme pochopitelně u těch nejčastějších problémů, ale víme si rady i s těmi vzácnými. A to je důležité, neboť dodavatelský řetězec je jen jeden a my nemůžeme pomáhat jen tam, kde to je zjevné. Je to jako v medicíně, k čemu je vám praktický lékař, který by uměl léčit jen angínu, byť sebelíp?! 

Na jakých hodnotách Logio stojí, v čem je váš přístup výjimečný?

I s přibližně sto padesáti zaměstnanci se snažíme uchovat si rodinný charakter firmy. Chceme, aby nás to, co děláme, bavilo. Děláme jen věci, které mají smysl. A pak je zde ten holistický pohled na supply chain, který jsem zrovna zmiňoval.

S klientem tedy máte dlouhodobý vztah a vaše doporučení se mění v návaznosti na změnách v jeho podnikání. Jste na klienta stále napojeni, nebo po čase přichází znovu a vše začíná od nuly?

Obojí zažíváme. Samozřejmě nejraději jsme si se zákazníkem nablízko stále. Klientovi to poskytuje komfort naší stále aktualizované znalosti problematiky a urychluje to všechna řešení. Máme ale i klienty, kteří nás využívají opakovaně, leč nárazově. Zákazníky, pro které pracujeme jen jednou, téměř nemáme, a jsem za to rád.

Jakým způsobem se vám je daří v dnešní složité době motivovat zaměstnance?

Je nás přes 150 a máme štěstí, že rozmanitost naší práce je velká, takže si téměř každý schopný zaměstnanec najde svoji parketu, která se může v čase měnit. Ohledně ostatních podmínek si myslím, že jsme srovnatelní s velkými konzultačními firmami. Osobní přístup k lidem, vizi a rozmanitost pokládám za klíčové.

Co vás momentálně ve firmě zaměstnává nejvíce?

Hodně pracujeme na inovacích a nových přístupech v oblasti řízení dodavatelských řetězců. Zrychlující se svět potřebuje nové postupy. Snažíme se být u nových trendů a rychle je integrovat do našich řešení. Je to nekonečný kolotoč, který nás nenechává stagnovat. COVID změnil hodně v přístupu konzumentů výrobků a služeb, na nás je umět nové požadavky propsat u našich zákazníků do reality.

Jaké plány máte do budoucna?

„Být na špici s našimi řešeními a dělat stále hezčí a zábavnější projekty a pak pochopitelně pomoci zachránit planetu skrze optimalizaci dodavatelských řetězců,“ dodává Jan Jirovec s úsměvem.

Článek byl připraven pro podnikatelskou platformu Helas

Jan Jirovec
partner ve společnosti Patero

Jan Jirovec je spolumajitelem několika technologických a konzultačních společností v rámci skupiny Patero. Mezi nejvýznamnější společnosti v rámci skupiny patří poradenská firma Logio, která má ve svém poslání zlepšovat fungování dodavatelských řetězů. Další zajímavé firmy jsou např. Yieldigo, které pomocí AI optimalizuje prodejní ceny nebo Shipvio, které zjednodušuje obchodování a zefektivňuje přepravu ve světě.

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.