logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Volné pozice
  • Proč u nás pracovat
  • Naše hodnoty
  • Trainee program
  • Blog
  • Home
  • Blog
  • Jak v Logio píšeme software
9. 12. 2024
Categories
  • Blog
  • HR
  • Konference
  • Logio
Tags
  • IT
  • software
  • supply chain

Jak v Logio píšeme software

9. prosince 2024

Na úvod: Jak rosteme a co nás odlišuje

Logio bylo založené v roce 2004 a od té doby se toho hodně změnilo. Už nejsme firma o 15 lidech v malé kanceláři v Holešovicích. Přes 20 let zkušeností (a to jak těch dobrých, tak těch špatných) nám pomohlo vyrůst.

Umíme skvěle komunikovat a programovat, optimalizovat a automatizovat, už nejdeme po customizacích. Díky seniorním zaměstnancům a jejich know-how jsme rovnocenným partnerem v diskuzi u zákazníků, kteří jsou špičkami ve svém oboru.

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane? ☝️

Jak vypadá typický projekt

Každý zákazník je jiný, jinak komunikuje, má jiné potřeby. Projekty jsou proto různě dlouhé, náročné, ale i drahé. Nicméně začátek, průběh a konec bývají většinou stejné.

Začíná se kickoffem, první analytickou schůzkou, na kterou si Logiáci připraví prezentaci s informacemi z dostupných zdrojů a připraví co nejvhodnější návrh řešení. Samotnému kickoffu může předcházet datová analýza, kde zanalyzujeme příležitosti, jak má zákazník nastavené procesy a vytvoříme další podklady v PowerBI. Data jsou pro nás i pro zákazníka naprosto kruciální. Jejich správnost i výklad hrají důležitou roli při rozhodování o dalších krocích.

Průběh projektu implementace provází nespočet schůzek (statusy, standupy, steering committee…). Vidíme se se zákazníkem na pravidelné bázi, ideálně osobně. Potkáváme se s ním rádi a budujeme dobrý vztah.

V průběhu let se nám mj. osvědčila správně nastavená štábní kultura ticketingu (či task managementu, chcete-li). Mám schůzku, kde řeším jedno téma, jeden konkrétní ticket. Jakmile se to začne větvit, diskuzi zastavit a otevřít ticket nový.

Konci projektu říkáme oslava. Proběhne retrospektiva a vyhodnocení. Se zákazníkem se bavíme o jeho budoucí vizi a sníme o budoucnosti. 

A konečně kdo je kdo

Na samotném začátku je obchodník, který kromě toho, že projekt jako takový prodá, tak se o zákazníka stará, a to nejen v průběhu projektu, ale i po jeho ukončení. Na úvodní schůzky se zákazníkem si obchodník přizve i konzultanta. Společně se o zákazníkovi dozví co nejvíce a doporučí mu vhodné řešení.

Konzultant je po celou dobu projektu parťákem pro zákazníka. Je zodpovědný za odbornou část. Dále i specifikuje a sepisuje zadání pro programátory. Je takovým překladačem mezi zákazníkem a programátorem. Musí být aktivní, musí pochopit procesy zákazníka, jezdit za ním na pobočku/y a být co nejvíc zvídavý.

Nedílnou součástí projektu je datař, který nastavuje interface mezi Logiem a zákazníkem. Důležitost dat už byla zmíněna. Ta potřebujeme především očištěná a musíme pochopit, co jaké informace znamenají. Díky pečlivosti dataře jsme schopni data správně namapovat a vytvořit datový můstek. Jakmile je hotový, práce dataře na projektu končí.

Po směně ale rozhodně nemá projektový manažer a programátor. Vývojář po přečtení specifika začne implementovat — napojí data a docílí toho, že se správně přepočítávají. Pro projekty je důležité, aby byl kód psaný čitelně a strukturovaně. Společně s konzultantem pak vše testuje. O co se snažíme je, aby i programátoři viděli výsledek své práce. Co se například stane, když v jednom místě přidáš nulu? Místo 10 krabic šamponu jich přijede 100. A to zákazník přece nechce.

Projektový manažer musí rozumět businessu zákazníka, stejně jako obchodník a konzultant. Je to šéf kalendáře, organizuje schůzky, zajišťuje správnost komunikace mezi všemi stranami a to jak interně, tak externě. Kontroluje všechny, aby věděli, co mají dělat, naslouchá a motivuje.

Po ukončení projektu a předání do ostrého provozu si zákazníka přebírá konzultant zákaznické péče. Ten je v pravidelné komunikaci se zákazníkem, má jasně nastavené procesy, co se v jakých situacích musí stát. Je pokorný, zvládá stresové situace a je dostatečně asertivní. Stejně jako všichni výše zmínění musí i on rozumět businessu zákazníka. 💚

Co je to opravdu důležité

Budeme se opakovat, ale u nás v Logio je vztah se zákazníkem, správné porozumění jeho businessu a nastavení vhodné komunikace zásadní. Se zákazníkem neděláme jen projekt. Tvoříme a budujeme s ním dlouhodobý vztah.

Ideální tým je tým srdcařů. Takový tým, který chápe, co se stane, když se někdo přepíše a něco se zkazí. Tým, ve kterém je překryv rolí, kde nejsou jasně stanovené hranice práce. Projekťák je trochu obchodník, konzultant je trochu programátor a podobně. Zajímáme se o práci toho druhého. Nepracujeme jen slepě na jednotlivých úkolech. Díváme se na celek, analyzujeme širší dopady a strategicky plánujeme další postup, aby naše řešení přinášelo skutečnou hodnotu.

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024
Blog
HR
Konference
Logio

Logio slaví 20 let

20. července 2024 Logio slavilo 20 let. Srdečné poděkování patří našim stávajícím kolegům a všem, kteří nám v uplynulých 20 letech pomáhali tuto společnost posouvat kupředu. 💚

Více »
22. 9. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.