SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
Před několika lety, za dob mého působení v IBM, Ginni Rometty, v té době v rámci korporátní hierarchie moje nejvyšší šéfová, prohlásila dnes již legendární proroctví o tom, že se data velmi brzy stanou světovými přírodními zdroji, jakými jsou nyní voda, ropa, uran, ruda, zlato… A měla pravdu!
Ginni se pravidelně umísťuje v první desítce Forbesu jak jedna z nejvlivnějších žen světa mj. spolu s Angelou Merkelovou či Oprah Winfreyovou.
S trochou fantazie a nadsázky řečeno, Ginni si do tohoto žebříčku mimoděk nanominovala i konkurenci dvou ambiciózních „dam“, které světové extralize lize žen suverénně vládnou rukou nerozlučnou. Je to „paní Jednička“ a „paní Nula“.
Již nyní jim patří přítomnost a stále více budou opanovat budoucnost. Každého nás často znají lépe, než my sami sebe. Vědí nebo minimálně s velkou dávkou jistoty tuší, co si koupíme zítra, co za týden, kolik při tom utratíme, kdy, kam a kudy pojedeme. Jak a s kým strávíme svůj volný čas.
Zní to napůl přitažlivě a napůl děsivě. Je to jako se živly. Naši předci už před tisíci lety věděli, že oheň či voda jsou dobrými sluhy, ale špatnými pány. A to platí bezezbytku i pro nuly a jedničky – je na každém z nás, jestli se jimi necháme zotročit či je budeme využívat se zdravým selským rozumem primárně proto, abychom měli kvalitnější život, pracovali efektivněji, produktivněji a chytře a měli díky tomu více času na sebe a své rodiny.
To je ta osobní stránka věci.
Pak je tu ta byznysová – lidé i firmy prostřednictvím všemožných zařízení chrlí každou sekundu miliardy těchto jedniček a nul a na trhu bude vítězit jen ten, kdo je bude umět lépe než ostatní správně uchopit, setřídit, analyzovat, interpretovat.
Data Driven Companies
Firmy jako Uber, McDonald’s, Pepsi nebo Marks & Spencer dnes už nejsou z byznysového pohledu přepravními, restauračními nebo módními podniky. Auta, burgery, sukně, ochucená perlivá voda jsou jen prostředek a komodity. Tyto společnosti jsou primárně tzv. „data driven copanies“, tedy společnosti, které vydělávají své miliardy dolarů na správném uchopení a vytěžení objemných dat – ve finále tedy na znalosti zákazníka, jeho chování, návyků, slabostí, tužeb, přání a potřeb za minutu, za den, za měsíc či za rok. Na základě toho pak orchestrují nejen své služby a produkty, ale stejně tak marketingové strategie, celý dodavatelský řetězec, cenotvorbu atd. s cílem naplnit akcionáři vytyčené obchodní a prorůstové cíle.
Walmart a ti druzí
Při mém každoročním cestování po Americe mě letos ve Walmartu – největšího maloobchodního řetězce, do kterého týdně zavítá 100 mil. zákazníků (tedy každý třetí obyvatel USA) – zcela šokovala jedna věc: ač se to zdá každému marketérovi neuvěřitelné, našli tolik odvahy, že zrušili věrnostní kartičky, které nám Evropanům čím dál víc ničí peněženky. Důvod byl prostý – umí o svých zákaznících i bez oněch karet nashromáždit dostatek kvalitních a validních dat a tak dobře ty data umí vytěžit, že se rozhodli nakupující i zaměstnance přestat obtěžovat neustálými požadavky typu „your loyality card, please“.
Umění vidět za horizont
Na českém trhu je velmi málo společností, které umí vidět za horizont a nabídnout takové služby a konzultace, které dokáží klienty provést datovou džunglí, ukázat jim cestu k novému obchodnímu růstu, skrytému potenciálu a prosperitě. S tím úzce souvisí celá řada optimalizací od výroby přes dodavatelský řetězec až po koncového zákazníka včetně produktové a cenové optimalizace až po maximální automatizaci procesů a eliminaci lidského faktoru všude tam, kde je to jen trochu možné.
Maják v oceánu dat
Logio i díky své unikátní znalosti, specializaci na řízení dodavatelských řetězců, referencím a realizovaným projektům, je zde proto, aby pomohlo proměnit vaše cíle a vize v realitu. Naší ambicí je zároveň být majákem v datovém oceánu, který vás provede všemi úskalími nových trendů. Naše mysl i dveře do „jednaček“ jsou otevřené pro každého, kdo má zájem diskutovat, jak být na trhu úspěšnější.
Napsal: Zdeněk Bernard
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
20. července 2024 Logio slavilo 20 let. Srdečné poděkování patří našim stávajícím kolegům a všem, kteří nám v uplynulých 20 letech pomáhali tuto společnost posouvat kupředu. 💚
Dianka Ščuková, Jiří Dědeček a Jan Volf. Každý z nich sdílí svou jedinečnou cestu od začátků ve firmě až po současné seniorní pozice. V článku se dozvíte, jak náhodné příležitosti a osobní iniciativy vedly k jejich profesnímu růstu.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D a má pod svým vedením i naše trainees. Zeptali jsme se ho, i naše trainees, jak tento trainee program vnímají.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.