logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog Doprava
  • Tour de France aneb Logistika kam se podíváš
12. 8. 2018
Categories
  • Doprava
Tags
  • cyklistika
  • infografika
  • logistika

Tour de France aneb Logistika kam se podíváš

12 srpna, 2018
V neděli 29. července skončil 105. ročník Tour de France, který vcelku překvapivě vyhrál Geraint Thomas. I když by se to mohlo na první pohled zdát, nejedná se o závod, kde jde pouze o sportovní výkony, zajímavou podívanou a krásnou přírodu – z velmi velké části jde hlavně o logistiku. Někdo by to mohl nazvat logistickou noční můrou, někdo zase logistickým zázrakem. V každém případě jde o naprosto detailně naplánovanou a profesionálně organizovanou akci, kterou má již 38. rokem na starosti XPO Logistics, jedna z deseti nejlepších transportních a logistických firem na světě.
Úkol to není zrovna jednoduchý. Tour se vysílá ve 190 zemích s 60 kanály nabízejícími živý přenos. Toto vysílání vyžaduje technické zázemí o velikosti 5000 čtverečních metrů, které se rozkládá v cíli každé jednotlivé etapy. Do technického zázemí spadá například 120 náklaďáků, 60 kilometrů kabelů nebo 90 komentátorských stanovišť. A večer je potřeba tenhle obrovský „cirkus“ zabalit a následně rozložit v cíli další destinace. Příprava letošního ročníku Tour de France trvala týmu XPO 5 měsíců, při nichž tým odborníků zajišťoval, aby všech 21 etap proběhlo hladce. Samotný tým XPO Logistics čítal 46 náklaďáků, 55 řidičů, najezdil přibližně 270 000 km a převezl 360 tun nákladu včetně pódií, bran, nábytku, ale i barvy pro nátěr vyznačení trasy a cílové čáry.

XPO Logistics

I když je logistika pro mnoho fanoušků opomíjeným aspektem Tour, nutno připomenout, že bez excelentně zvládnuté logistiky by se vůbec žádný závod nekonal. Příkladem může být rok 1942, kdy se sice nepořádala kvůli 2. světové válce klasická Tour de France, ale závod nesoucí název „Circuit de France“, který měl 6 etap a vedl přes obě části Francie, nicméně skončil neúspěchem vlivem špatného zázemí a právě špatné logistiky.

Karavana a „kdo se všechno veze“

Mimo to se i samotní závodníci musí mezi jednotlivými etapami přesouvat (letos například dva přelety a několik přejezdů), což je další výzva pro logistiku, když vezmeme v potaz, kolik zavazadel a dalšího vybavení s sebou cyklisti mají – většinou jeden či dva náklaďáky. Vedle toho závodníky na celé trase doprovází 44 týmových vozů a bezpočet služebních vozů i motorek spolu s týmovým autobusem. Dále jede v koloně kolem pelotonu také sedm sanitek a radiologický vůz. Součástí jsou také dva lékařské vozy s doktory na palubě a lékařský motocykl, který se může dostat k jezdcům rychleji v případě havárie. V neposlední řadě se celého tohoto „turné“ účastní také reklamní kolona, která vyjíždí několik hodin před závodníky. Skládá se ze 170 osobních a nákladních automobilů, které přepravují 600 lidí a zastupují 35 značek a je dlouhá 12 km. Jak vidíte, Tour de France je jeden velký živý mechanismus, který se stále vyvíjí a jehož ozubená kolečka do sebe vždy musí perfektně zapadnout, aby se ty 3,5 miliardy diváků u televizních obrazovek a 12 milionů přímo u trati mělo na co dívat.
Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.