SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
Přesně tolik potřebuje každý z nás, aby se naučil novému návyku. Ano, každý. Kellner, Zeman, Formánek nebo Jirovec. Za 21 dnů dokážete přeprogramovat mozek, aby se naučil novou věc. Pokud to vydržíte, tak to vezme jako nový standard.
Svět se po krizi nevrátí do stejných kolejí. Zákazníci se nebudou chovat jako předtím. Současné modely, kterými řídíme firmy, nebudou vyhovovat. Bude zapotřebí najít nové, výrazně agilnější a flexibilnější.
Co bude s kamennými prodejnami? Asi většina z nich zůstane. Ale zákazník v nich pravděpodobně nebude trávit tolik času. Do prodejny přijde už rozhodnutý a bude minimalizovat svůj čas v uzavřeném prostoru.
Ten strach, až odejde první vlna koronaviru, v nás ještě dlouho zůstane. Budeme obezřetní. Zvykáme si, že objednávat v digitálním světě není zas tak špatné. Pod vlivem opatření a vidinou už jistého ekonomického poklesu v řádu procent začínáme měnit své návyky a tím i chování dodavatelských řetězců kolem sebe. Ty se nutně mění také kvůli otřesům v dodavatelské části ve vzdálených zemích.
Nevídanou rychlostí se pod rukou maloobchodníkům proměňuje nakupované portfolio. A už je celkem zřejmé, že řada změn zůstane na trvalo nebo na velmi dlouhou dobu. Víc než kdy jindy je nutné věnovat se řízení portfolia produktů a včas zareagovat na změněné požadavky zákazníků.
Naše země má vysokou penetraci e‐shopových prodejů. Poslední týdny vlnu e‐shopifikace ještě umocnily.
Ti, kteří považovali elektronický prodej za podružný, přehodnocují priority. Krize urychlila dlouhodobý vývoj drastickým způsobem. Dále vidíme, že výrobci hledají přímé cesty ke svým zákazníkům, což povede v delším horizontu k předefinování vazby výrobce–obchodník–zákazník. Někteří výrobci nebo velkoobchody si uvědomili, že mohou využít současnou situaci k přímému prodeji s vyšší marží pro sebe samotné. To je opravdu velká změna v dosavadních vazbách.
Místní produkty nabývají na síle dlouhodobě. Nyní jsou lokální producenti zejména v oblasti potravin pod tlakem zvýšené poptávky. Dá se očekávat, že i zde došlo k dlouhodobému posunu a že zůstaneme u nového návyku, který vytváří tlak na řetězce s celorepublikovým dosahem.
Uzavřením hranic nám dramaticky ubyly lidské kapacity pro mnoho činností. Poslední roky se v řadě oborů zásadně prosazuje automatizace. Už teď vnímáme extrémní tlak u výrobců a distributorů na razantní posuny ve snížení nároků na lidskou práci. Kapacity firem dodávající automatizaci do logistiky nejsou nafukovací a dá se očekávat výrazný nárůst poptávky po jejich práci.
Celá země tiskne štíty pro lidi v první linii. Zajímavé na tom je, že je to opravdu celá země, ne několik firem.
Pořád ještě nevnímáme dopad této technologie naplno, ale teď v těžkých časech ukázala poprvé razantně svoji sílu a zároveň se dostala do povědomí i běžné veřejnosti. O této technologii ještě uslyšíme, tím spíš, že je naše země v téhle oblasti velmocí.
Žijeme v období velkých změn, a to jsme teprve na počátku rozsáhlé proměny. Snad nakonec k lepšímu.
Tomáš Formánek a Jan Jirovec
Tento článek vznikl ve spolupráci s časopisem „Logistika“.
V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.
20. července 2024 Logio slavilo 20 let. Srdečné poděkování patří našim stávajícím kolegům a všem, kteří nám v uplynulých 20 letech pomáhali tuto společnost posouvat kupředu. 💚
Dianka Ščuková, Jiří Dědeček a Jan Volf. Každý z nich sdílí svou jedinečnou cestu od začátků ve firmě až po současné seniorní pozice. V článku se dozvíte, jak náhodné příležitosti a osobní iniciativy vedly k jejich profesnímu růstu.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D a má pod svým vedením i naše trainees. Zeptali jsme se ho, i naše trainees, jak tento trainee program vnímají.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.