logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog
  • 21 dnů na změnu
1. 6. 2020
Categories
  • Blog
  • Inspirace
  • Nové technologie
Tags
  • covid
  • logistika
  • tipy

21 dnů na změnu

1 června, 2020

Přesně tolik potřebuje každý z nás, aby se naučil novému návyku. Ano, každý. Kellner, Zeman, Formánek nebo Jirovec. Za 21 dnů dokážete přeprogramovat mozek, aby se naučil novou věc. Pokud to vydržíte, tak to vezme jako nový standard.

Svět se po krizi nevrátí do stejných kolejí. Zákazníci se nebudou chovat jako předtím. Současné modely, kterými řídíme firmy, nebudou vyhovovat. Bude zapotřebí najít nové, výrazně agilnější a flexibilnější.

Co bude s kamennými prodejnami? Asi většina z nich zůstane. Ale zákazník v nich pravděpodobně nebude trávit tolik času. Do prodejny přijde už rozhodnutý a bude minimalizovat svůj čas v uzavřeném prostoru.

Ten strach, až odejde první vlna koronaviru, v nás ještě dlouho zůstane. Budeme obezřetní. Zvykáme si, že objednávat v digitálním světě není zas tak špatné. Pod vlivem opatření a vidinou už jistého ekonomického poklesu v řádu procent začínáme měnit své návyky a tím i chování dodavatelských řetězců kolem sebe. Ty se nutně mění také kvůli otřesům v dodavatelské části ve vzdálených zemích.

 

Nová skladba sortimentu

Nevídanou rychlostí se pod rukou maloobchodníkům proměňuje nakupované portfolio. A už je celkem zřejmé, že řada změn zůstane na trvalo nebo na velmi dlouhou dobu. Víc než kdy jindy je nutné věnovat se řízení portfolia produktů a včas zareagovat na změněné požadavky zákazníků.

Cesty prodeje

Naše země má vysokou penetraci e‐shopových prodejů. Poslední týdny vlnu e‐shopifikace ještě umocnily.

Ti, kteří považovali elektronický prodej za podružný, přehodnocují priority. Krize urychlila dlouhodobý vývoj drastickým způsobem. Dále vidíme, že výrobci hledají přímé cesty ke svým zákazníkům, což povede v delším horizontu k předefinování vazby výrobce–obchodník–zákazník. Někteří výrobci nebo velkoobchody si uvědomili, že mohou využít současnou situaci k přímému prodeji s vyšší marží pro sebe samotné. To je opravdu velká změna v dosavadních vazbách.

Lokální produkty

Místní produkty nabývají na síle dlouhodobě. Nyní jsou lokální producenti zejména v oblasti potravin pod tlakem zvýšené poptávky. Dá se očekávat, že i zde došlo k dlouhodobému posunu a že zůstaneme u nového návyku, který vytváří tlak na řetězce s celorepublikovým dosahem.

Automatizace v logistice

Uzavřením hranic nám dramaticky ubyly lidské kapacity pro mnoho činností. Poslední roky se v řadě oborů zásadně prosazuje automatizace. Už teď vnímáme extrémní tlak u výrobců a distributorů na razantní posuny ve snížení nároků na lidskou práci. Kapacity firem dodávající automatizaci do logistiky nejsou nafukovací a dá se očekávat výrazný nárůst poptávky po jejich práci.

3D tisk

Celá země tiskne štíty pro lidi v první linii. Zajímavé na tom je, že je to opravdu celá země, ne několik firem.

Pořád ještě nevnímáme dopad této technologie naplno, ale teď v těžkých časech ukázala poprvé razantně svoji sílu a zároveň se dostala do povědomí i běžné veřejnosti. O této technologii ještě uslyšíme, tím spíš, že je naše země v téhle oblasti velmocí.

Žijeme v období velkých změn, a to jsme teprve na počátku rozsáhlé proměny. Snad nakonec k lepšímu.

Tomáš Formánek a Jan Jirovec

Tento článek vznikl ve spolupráci s časopisem „Logistika“.

 

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.