logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog Inspirace
  • Aktuální stav promoakcí v České republice a jak z toho ven
21. 3. 2018
Categories
  • Inspirace
  • Logio
  • Příklady z praxe
Tags
  • ceny
  • letáky
  • promoakce
  • Promoce
  • retail
  • slevy

Aktuální stav promoakcí v České republice a jak z toho ven

21 března, 2018
V rámci letošního Retail Summitu jsme vystoupili mimo jiné s příspěvkem na téma aktuálního stavu promočních akcí v České republice. Díky partnerství s Kupi.cz máme přehled o 100% promočních letáků z více než 350 firem.
Na záčátek shrneme to důležité o chování subjektů na trhu.

Počet letáků

Počet letáků narostl mezi roky 2016 a 2017 u 75% subjektů z retailu. U pouhých 25% stagnoval anebo lehce pokles.

Počet stránek

Počet stran je na tom ještě hůře. 81% retailových firem nyní tiskne o něco bohatší knihu a pravděpodobně doufají, že jim to přinese další zisky. Opak je pravdou. Je to pouze velké plýtvání papírem a potenciálem.

Počet slev

Počet slev je velmi zajímavá metrika, vlastně to znamená kolik toho lidem firmy rozdají. A i tady trh nezapomněl vyrůst. Pouhých 15% firem dokázalo ponechat anebo snížit počet promovaných položek.

Průměrná sleva

A nyní jdeme do finále. Průměrná sleva je totiž jedno z kritérií, které je z hlediska plýtvání to nejzásadnější. Příliš vysokou slevou vyhazujete z okna čistý zisk. Tady díky kupi.cz uvádíme to jak si na tom stojí jednotlivé kategorie. Ty které jsou v zelené oblasti bychom rádi pochválili.

Doporučení jak z cenové spirály ven

Z celkových tržeb retailu se uskuteční 54% v promočních akcích, tj. díky slevám a samotným letákům. Patříme v tomto ukazateli mezi jasnou světovou špičku a pozor, není to dobré hodnocení. Je jasné, že další zvyšování je cesta do pekla. Logicky vyplývá, že jediná možná a rozumná cesta je promoční slevy mírnit, tisknout méně letáků a méně stránek a obecně se snažit pochopit, které položky se hodí do letáků protože jsou cenově citlivé. A jaké je tedy naše doporučení?
  1. vyberte si pilotní kategorii nebo kategorie
  2. zadejte category manažerovi jasný úkol, aby prošel všechny položky a vybral pouze ty, které mají vysokou citlivost na cenu a při snížení ceny reagují zvýšeným prodejem, který přinese vyšší zisk
  3. dohodněte se na pilotním období například 5 letáků, ve kterém snížíte počet pomovaných položek a velikost slev
  4. vyhodnoďte testovaní/pilotní období z hlediska ziskovosti, tržeb a počtu zákazníků
  5. a pokud vše dopadne dobře, tj. budete vidět kladný výsledek tak zajistěte, aby se tato pravidla propsala do zbytku firmy
Pokud byste chtěli znát detail a případové studie z praxe tak se nám neváhejte ozvat. Rádi se s vámi potkáme osobně. Samozřejmě, že vše se netočí kolem promočních slev. Budete muset přehodnotit vaši cenovou strategii a u vybraných položek přehodnotit standardní regálové ceny. V porovnání se západními cenami to vypadá, že jsme dražší a to právě jen z důvodu, že máme příliš vysoké standardní ceny a vše se snažíme nahnat do promoakcí. Pokud snížíte počty položek v promoakcích tak pravděpodobně dosáhnete celé řady sekundárních efektů. Jako například: snížení počtu stockoutú (výpadků zásob) v době promoakcí, snížení zbytečného stresu v procesu řízení zásob a objednávání, snížení zbytečného tlaku na dodavatele apod. Nicméně hlavním přínosem je zvýšení ziskovosti. Věříme, že v sobě najdete odvahu a energii podstoupit tuto změnu.
Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.