ROZHOVOR S  OTO HAUSMANNEM

Žádný projekt se neobejde bez nějakých větších či menších překážek. To platí dvojnásob u spolupráce takových rozměrů, jako tomu bylo v případě partnerství Albert a Logio. Jaké byly největší výzvy, které jsi musel ty a potažmo celý tým na projektu překonat?

Já jsem naskočil do celého projektu asi rok po jeho zahájení a musím říct, že výzvou bylo ze začátku změnit pověst poměrně nešťastného projektu na něco, na čem má smysl pracovat a na co jsou všichni účastníci pyšní. Druhou výzvou bylo také udržet jistou míru nasazení i koncentrace týmu, a v neposlední řadě možná i změnit mindest lidí na mindset vítězů. Může to znít jako klišé, ale když děláte na něčem takto náročném a zvládnete to, je to obrovská dávka nového sebevědomí, pokud si to dokážete uvědomit. A to bylo pro nás všechny hodně potřebné.

Když se řekne Albert, každý si vybaví trošku něco jiného - co přijde na mysl jako první tobě? Dokázal bys identifikovat pocity, které to v tobě vyvolává?

Určitě musím říct odvahu. A to u každého, kdo se projektu účastnil. Odvahu ze strany Albertu jít do řešení v ČR s Logio a dát nám šanci, i když jejich “sestry” šly bezpečnou cestou matkou doporučeného řešení. 

Odvaha přijmout, rozvinout a sdílet naší původní vizi. Byla to i odvaha společnosti Etnetera, která nám softwarově pomohla a věřila až do konce na partnerský přístup. Odvaha našeho týmu to přes opakované nezdary nevzdat nebo naopak odvaha poctivě říct, že něco zatím neumíme, nezvládneme. Nemám formálně nastudované firemní hodnoty společnosti Albert, ale myslím si, že v nich musí být týmovost a radost z práce, protože to bylo cítit v celém jejich počínání. Tato podobnost lidských a  firemních hodnot všech zúčastněných nás sblížila. 

Rozhodně to byl největší projekt, jaký jsem v životě řídil. A moje pocity? To první, co mi vyskočí na mysl, je pocit dobře odvedené práce velkého množství lidí v Logio, ETNeteře, Atreu, U-Slunu a samozřejmě Albertu.

 

 Ten benefit z toho pak má jak společnost Albert, tak samozřejmě v dlouhodobém pohledu i zákazník, na kterého mají lidé v Albertu více času.

Platforma, kterou má nyní Albert k dispozici, je v mnoha ohledech revolučním nástrojem. To někdy může být velmi teoretické - přibliž nám prosím, co se změnilo z praktického hlediska pro zákazníky Albert? Co nakupující v obchodě docení?

Zboží je dnes s větší pravděpodobností k dispozici zákazníkům v okamžiku, kdy si ho chtějí koupit. Zlepšila se také čerstvost zboží. Myslím si však, že jsou zásadní právě ty věci, které sice nejsou na obchodě vidět, ale zlepšily se v zákulisí. Ten benefit z toho pak má jak společnost Albert, tak samozřejmě v dlouhodobém pohledu i zákazník, na kterého mají lidé v Albertu více času.

Pochopitelně v Albertu běžely paralelně další projekty, které všechny prodejny neustále vylepšují a posouvají dál, takže věřím tomu, že si za posledních pár let zákazníci pozitivních změn na prodejnách Albert všimnout museli.

Strávil jsi na projektu celkem 2 roky - můžeš teď zpětně říct, co tě projekt naučil, co ti vzal, anebo naopak dal?

Odvaha být otevřený a přímý. Odložit balast a mluvit na rovinu – já i celý tým. Zkrátka pojmenovat věci tak jak jsou. Pro mě, jako projekťáka, bylo také úžasné spolupracovat s Projektovým Manažerem za Albert. Ten byl, na rozdíl ode mne, u projektu po celou tu dobu a všechny výkyvy ustál. Je to profík oddaný Albertu se srdcem na pravém místě.

A vlastně celý přístup společnosti Albert byl pro mě tak trošku “oči otevírající”. Myslel jsem, že na této úrovni musíte být jen tvrdý vyjednavač a nakupovač. Nevěřil jsem tomu, že nám v Albertu dají takhle obrovský prostor věci opravovat a dotáhnout, že se i v tak vysoké hře může hrát podle slušných pravidel. Toho si neskutečně vážím.