Logio na plánovaném zisku, chystá další expanzi
Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.
Dokážete si představit, že nastoupíte do firmy, kde není kávovar ani klimatizace a pro vodu si chodíte do nejbližší večerky?
Napadlo by vás hledat firmu podle zvonků, které jsou v okolí vašeho nového bydlení?
Co kdyby vás vzali do firmy jen díky jednomu telefonátu od Logio? A to ještě z bakelitového telefonu, jen tak mimochodem.
A co takhle pohovor rovnou s majitelem firmy, který přijde v tričku a kraťasech, onboarding trvá pár hodin a hned ten den jedete na schůzku k zákazníkovi do Škoda Auto ve Fabii, do které se nevejdete, protože měříte přes 2 metry?
„Byl to opravdu velký punk, ale i zábava.“ Přesně takhle popisují první roky po založení firmy jedni z prvních zaměstnanců Logio – Přemek, Tomáš, Martin a Petr (v té době ještě jako student). Logio v té době mělo malé kanceláře o dvou místnostech a jedné zasedačce v Holešovicích.
„Byli jsme nadšenci a prodávali jsme elán a zápal pro věc.“
„Dělali jsme věci hezčí a měli jsme radost z kravin.“
„Vymýšleli jsme neustále nové věci, do všeho jsme šli po hlavě, nebáli jsme se ničeho.“
To jsou důvody, proč si tenkrát vybrali zrovna Logio. Doba se změnila a s ní i firma jako taková. Kávovarů máme hned několik, voda nám v kanceláři teče dokonce filtrovaná a onboarding trvá několik měsíců. Co zůstává stejné, jsou původní hodnoty, pořád máme Velké porady (celofiremní) a bez přestávky vychází interní newsletter.
A Přemek, Tomáš, Martin i Petr tu zůstávají, protože je to stále baví. Pořád je tu prostor pro kreativitu, za kýmkoliv můžete přijít s nápadem nebo prosbou o pomoc. Hlavně to musí dávat pro firmu smysl.
Mezi největší milníky Logio patří skok na 50 zaměstnanců a následně na jaře 2008 stěhování do nových a modernějších kanceláří v Dejvicích, jelikož do těch původních jsme se už nevešli. Přišly také první nabídky za stovky milionů korun a start velkých projektů, nejdříve pro Avtovaz a následně v roce 2017 pro Albert. Mimochodem zásoby v Albertu řídíme a optimalizujeme dodnes a je to jeden z našich klíčových zákazníků. Když se Logio posunulo na cca 150 zaměstnanců, stěhovali jsme se znovu (tentokrát jen o pár desítek metrů dál v rámci Dejvic). Dalším důležitým milníkem bylo i propojení sil s investiční skupinou ABRA Holding, které se odehrálo v loňském roce.
V průběhu let se Logio služby rozšířily, už nejsme jen specialisté na logistiku. To, co jsme na začátku zvládali hlavně díky nadšení a mladistvé energii, dneska máme podložené i zkušenostmi ze stovek realizovaných projektů. Takže se z partičky nadšenců, co šla testovat na firmách a lidech chytrá řešení, stala velká parta profesionálů. Dnes jsou nadšení a zkušenosti více v rovnováze a celkově jsme se profesionalizovali. Prezentace šité horkou jehlou na poslední chvíli už by nám asi neprošly.
Za 20 let Logio vyrostlo z 10 zaměstnanců na téměř 200. Rozdíl je zejména ve vnímání zodpovědnosti, ale i mezigenerační komunikaci. Samotná firemní kultura se nijak zásadně neproměnila. UŽ nejsme jedna rodina, kde se každý zná s každým, ale společenství, kde má každý svůj kmen a dohromady tvoříme fungující síť. UŽ se všichni tak dobře neznáme, ale pořád mezi sebou máme kamarády. A UŽ se nemůžeme divit, když k nám mladí talenti chodí jako do velké etablované firmy, protože přesně tou jsme, i s našimi UŽovkami. 💚
Jak ses seznámil s ostatními tehdejšími majiteli Logia (JJ, Davoš, Medy, Pinil)?
S Davidem a Martinem na Bubenečské koleji. S Tomášem na Poděbradce a s JJ na výběrku v BASF.
Pamatuješ si okamžik, kdy jste se rozhodli společně založit Logio, resp. spojit dvě existující firmy? Jaký byl ten impuls a co vás k tomu vedlo? Kde to bylo a kdo s tím nápadem přišel?
Tak často jsme s Tomášem seděli spolu v kanclu, až už to nešlo jinak.
Jak vznikl název Logio?
S klukama jsme se dohodli, že jméno Logio je lepší než ostatní jména. I když třeba ŽRALOG nebo LOGIŠTIKA mají stále zajímavý potenciál.
Co pro tebe osobně bylo největší výzvou při zakládání firmy?
Papíry.
Jaké jsi v té době měl představy o tom, kam to Logio dotáhne? Co byl tvůj cíl? Mířil jsi od začátku k tomu, že to bude špička v oblasti SCM a bude zaměstnávat téměř 200 lidí?
Chtěl jsem pracovat pro Prazdroj, BMW, ČEZ, Lego, Audi, Tesla. Bez lidí by to nebylo ono, takže jasně, tohle byl vždycky cíl. A totální světová dominance.
Jaká byla z tvého pohledu firma v roce 2004, kdy jste začínali, a jaká je teď? Co se od té doby změnilo?
Teď je tady víc lidí a máme procesy. Papíry už nejsou problém, spíše lidi a procesy.
Kdy sis poprvé uvědomil, že firma opravdu uspěla a že její založení byl dobrý nápad?
Když se náhodné známosti začaly zmiňovat o Logiu. Když jsme získali první kontrakt ve Škoda Auto.
Jaký je tvůj nejoblíbenější/nejsměšnější moment z prvních let fungování firmy?
Je toho hromada, ale vybírám tři:
Jaký je podle tebe největší úspěch, kterého firma za těch 20 let dosáhla?
Logio je užitečné pro svět a dokáže uživit spoustu lidí, kteří si to můžou užívat.
Jaké období/okamžik pro tebe byl za těch 20 let nejtěžší/nejsložitější?
Rozhodnutí o prodeji podílu ve firmě a následná integrace pravidel nového majitele.
Proč jste se rozhodli založit pobočky zrovna v Brně a v Hradci Králové? Jak tento nápad vznikl a čí byl?
Pobočky vznikaly tam, kam se přestěhoval Lubor Nosek.
Co považuješ z pohledu firmy za klíčové milníky za těch 20 let?
Příchod JJ, první zakázka pro ŠA, Unipetrol, ČEZ, když nás bylo 50, Albert, Avtovaz, Dr. MAX, prodej podílu Elvastonu.
Co máš na Logiu nejraději?
Lidi.
Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.
Dianka Ščuková, Jiří Dědeček a Jan Volf. Každý z nich sdílí svou jedinečnou cestu od začátků ve firmě až po současné seniorní pozice. V článku se dozvíte, jak náhodné příležitosti a osobní iniciativy vedly k jejich profesnímu růstu.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D a má pod svým vedením i naše trainees. Zeptali jsme se ho, i naše trainees, jak tento trainee program vnímají.
Různými výhodami pro zaměstnance se ohání prakticky každá firma, ale ne vždy jsou tak atraktivní, jak vám je potenciální zaměstnavatelé představují. Jak je to ale u nás? Pojďme se na něj podívat.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.