logio_logio_20letlogio-G-green-CMYKlogio_logio_20letapple-icon-180x180
  • Služby
  • Software
  • Odvětví
  • Business Intelligence
  • Případové studie
  • O nás
    • O firmě
    • Blog
    • Podcast
  • Kariéra 🆕
    • Volné pozice
    • Trainee program
    • Logio Supply Chain Masters 🆕
  • Kontaktujte nás
  • ČeštinaČeština
    • ČeštinaČeština
    • EnglishEnglish
  • Home
  • Blog Big data
  • Logio a nejvlivnější ženy světa
24. 9. 2019
Categories
  • Big data
  • Byznys
  • Inspirace
  • Příklady z praxe
  • Vize
Tags
  • tipy

Wednesday, October 16, 2013 Fortune The Most Powerful Women Washington, D.C., USA 10:05 AM One On One Ginni Rometty, Chairman, President, and CEO, IBM?Stephanie Mehta, Fortune Photograph by Danuta Otfinowski/Fortune Most Powerful Women

Logio a nejvlivnější ženy světa

24 září, 2019

Před několika lety, za dob mého působení v IBM, Ginni Rometty, v té době v rámci korporátní hierarchie moje nejvyšší šéfová, prohlásila dnes již legendární proroctví o tom, že se data velmi brzy stanou světovými přírodními zdroji, jakými jsou nyní voda, ropa, uran, ruda, zlato… A měla pravdu!

Ginni se pravidelně umísťuje v první desítce Forbesu jak jedna z nejvlivnějších žen světa mj. spolu s Angelou Merkelovou či Oprah Winfreyovou.

S trochou fantazie a nadsázky řečeno, Ginni si do tohoto žebříčku mimoděk nanominovala i konkurenci dvou ambiciózních „dam“, které světové extralize lize žen suverénně vládnou rukou nerozlučnou. Je to „paní Jednička“ a „paní Nula“.

 Již nyní jim patří přítomnost a stále více budou opanovat budoucnost. Každého nás často znají lépe, než my sami sebe. Vědí nebo minimálně s velkou dávkou jistoty tuší, co si koupíme zítra, co za týden, kolik při tom utratíme, kdy, kam a kudy pojedeme. Jak a s kým strávíme svůj volný čas.

Zní to napůl přitažlivě a napůl děsivě. Je to jako se živly. Naši předci už před tisíci lety věděli, že oheň či voda jsou dobrými sluhy, ale špatnými pány. A to platí bezezbytku i pro nuly a jedničky – je na každém z nás, jestli se jimi necháme zotročit či je budeme využívat se zdravým selským rozumem primárně proto, abychom měli kvalitnější život, pracovali efektivněji, produktivněji a chytře a měli díky tomu více času na sebe a své rodiny.

To je ta osobní stránka věci.

Pak je tu ta byznysová – lidé i firmy prostřednictvím všemožných zařízení chrlí každou sekundu miliardy těchto jedniček a nul a na trhu bude vítězit jen ten, kdo je bude umět lépe než ostatní správně uchopit, setřídit, analyzovat, interpretovat.

Data Driven Companies

Firmy jako Uber, McDonald’s, Pepsi nebo Marks & Spencer dnes už nejsou z byznysového pohledu přepravními, restauračními nebo módními podniky. Auta, burgery, sukně, ochucená perlivá voda jsou jen prostředek a komodity. Tyto společnosti jsou primárně tzv. „data driven copanies“, tedy společnosti, které vydělávají své miliardy dolarů na správném uchopení a vytěžení objemných dat – ve finále tedy na znalosti zákazníka, jeho chování, návyků, slabostí, tužeb, přání a potřeb za minutu, za den, za měsíc či za rok. Na základě toho pak orchestrují nejen své služby a produkty, ale stejně tak marketingové strategie, celý dodavatelský řetězec, cenotvorbu atd. s cílem naplnit akcionáři vytyčené obchodní a prorůstové cíle.

Walmart a ti druzí

Při mém každoročním cestování po Americe mě letos ve Walmartu – největšího maloobchodního řetězce, do kterého týdně zavítá 100 mil. zákazníků (tedy každý třetí obyvatel USA) – zcela šokovala jedna věc: ač se to zdá každému marketérovi neuvěřitelné, našli tolik odvahy, že zrušili věrnostní kartičky, které nám Evropanům čím dál víc ničí peněženky. Důvod byl prostý – umí o svých zákaznících i bez oněch karet nashromáždit dostatek kvalitních a validních dat a tak dobře ty data umí vytěžit, že se rozhodli nakupující i zaměstnance přestat obtěžovat neustálými požadavky typu „your loyality card, please“.

Umění vidět za horizont

Na českém trhu je velmi málo společností, které umí vidět za horizont a nabídnout takové služby a konzultace, které dokáží klienty provést datovou džunglí, ukázat jim cestu k novému obchodnímu růstu, skrytému potenciálu a prosperitě. S tím úzce souvisí celá řada optimalizací od výroby přes dodavatelský řetězec až po koncového zákazníka včetně produktové a cenové optimalizace až po maximální automatizaci procesů a eliminaci lidského faktoru všude tam, kde je to jen trochu možné.

Maják v oceánu dat

Logio i díky své unikátní znalosti, specializaci na řízení dodavatelských řetězců, referencím a realizovaným projektům, je zde proto, aby pomohlo proměnit vaše cíle a vize v realitu. Naší ambicí je zároveň být majákem v datovém oceánu, který vás provede všemi úskalími nových trendů. Naše mysl i dveře do „jednaček“ jsou otevřené pro každého, kdo má zájem diskutovat, jak být na trhu úspěšnější.

Napsal: Zdeněk Bernard

Další na blogu
Blog
HR
Inspirace

Candidate experience

Candidate experience v Logiu očima Sany a Martina: Jak vypadá přijetí nováčka a proč na tom záleží.

Více »
9. 4. 2025
Blog
Logio

Nový obchodní ředitel Logio: Filip Zapletal pomůže s globálním růstem

Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.

Více »
15. 1. 2025
Blog
HR
Konference
Logio

Jak v Logio píšeme software

Náš vlastní software VERITICO pomáhá řídit business třeba v Albertu. Díky komu se ale takový projekt stane?

Více »
9. 12. 2024
Blog
HR
Logio

SQL a jak ho využíváme u nás v SW (aneb bez čeho se v Logio neobejdeme)

V Logio využíváme SQL (konkrétně MariaDB, komunitního nástupce MySQL) od samého počátku.

Více »
8. 11. 2024

Služby

Automatizace
Business Inteligence
Distribuční logistika
Dynamická simulace
Procesy a Informační systémy
Produktové portfolio
Řízení zásob
Sales & Operations Planning
Skladová logistika
Supply Chain Management
Údržba
Výroba

Odvětví

Maloobchod a Internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Případové studie

Maloobchod a internetový obchod
Velkoobchod
Rychloobrátkové zboží
Zpracovatelský průmysl
Automobilový průmysl
Logistické služby
Těžký průmysl

Odkazy

Blog
Infografiky
O nás

Kontakt

logio@logio.cz
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a,
160 00 Praha 6

Contact

logio@logio.com
+420 771 523 355

Evropská 2588/33a
160 00 Praha 6
Czech Republic

© 2023 Logio
  • No translations available for this page
Spravovat souhlas s cookies

Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.

Nezbytně nutné cookies Vždy aktivní
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Preference
Tyto soubory cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu. Bez nich by webové stránky nefungovaly správně.
Analytické cookies
Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky. Tyto soubory cookies umožňují sledovat návštěvnost webových stránek a další statistiky.
Marketingové cookies
Tyto cookies mohou být nastaveny skrze naše webové stránky reklamními partnery. Tyto společnosti je mohou použít k vytvoření profilu vašich zájmů a zobrazování příslušných reklam na jiných webových stránkách.
Spravovat možnosti Manage services Manage {vendor_count} vendors Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit preference
{title} {title} {title}

Chceš se k nám přidat?


    Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





    nebo pošli



    * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

    Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.





    Chceš se k nám přidat?


      Vyplň krátký formulář a my se hned ozveme!





      nebo pošli



      * Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.

      Než nám odpovědi odešleš, přečti si prosím, jakým způsobem poskytnuté osobní údaje uchováváme a zpracováváme.