Logio na plánovaném zisku, chystá další expanzi
Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.
Víte, za kolik vlastně vyrábíte? Každý má v hlavě alespoň nějaký ten kalkulační vzoreček, započítat vstupní materiály, energie, mzdy a poměrově rozpočítat výrobní režie. To už by snad mohlo být vše…nebo ne?
A co distribuční náklady? Ty jsou často důležitou, ale bohužel i opomíjenou částí těchto kalkulací. Přímé náklady se vypočítají celkem snadno, ale zahrnutí distribučních nákladů představuje pro firmy skutečný oříšek.
Špatně kalkulované náklady mají přitom dramatický dopad na stanovení marží výrobků, což zpravidla vede k neoptimálnímu manažerskému rozhodnutí. A to si, přiznejme, nikdo z nás nemůže dovolit.
Představme si 2 produkty: výrobek A s marží 20 % a výrobek B s marží 15 %. Na první pohled se může zdát, že bychom měli nabádat obchodní oddělení, aby se snažilo co nejvíce prodat výrobku A, a to i na úkor produktu B. V realitě je však výrobek A rozměrově velký, nadstandardně těžký a jeho doručení zákazníkovi stojí nemalé peníze. Když potom zahrneme distribuční náklady zjistíme, že skutečná marže výrobku A je najednou pouze 5 %, zatímco lehkého a dobře stohovatelného výrobku B 13 %. Nezahrnutí distribučních nákladů do výpočtu marže se najednou stává nezbytným krokem vedoucím ke správnému manažerskému rozhodnutí.
A co s tím? Řešení mají firmy většinou přímo ve svém účetním systému, ve kterém tyto náklady zaznamenávají a evidují. Jedinou překážkou potom zůstává jejich důsledná analýza a zahrnutí do kalkulací, cenotvorby a manažerských rozhodnutí.
Konzultačně-technologická společnost Logio uzavřela fiskální rok 2024 s celkovými tržbami téměř 320 mil. Kč a očekávaným ziskem téměř 63 mil. Kč.
20. července 2024 Logio slavilo 20 let. Srdečné poděkování patří našim stávajícím kolegům a všem, kteří nám v uplynulých 20 letech pomáhali tuto společnost posouvat kupředu. 💚
Dianka Ščuková, Jiří Dědeček a Jan Volf. Každý z nich sdílí svou jedinečnou cestu od začátků ve firmě až po současné seniorní pozice. V článku se dozvíte, jak náhodné příležitosti a osobní iniciativy vedly k jejich profesnímu růstu.
Martin Plajner je vedoucí oddělení R&D a má pod svým vedením i naše trainees. Zeptali jsme se ho, i naše trainees, jak tento trainee program vnímají.
Abychom vám mohli nabídnout co nejpříjemnější zážitek při procházení webu, používáme technologie, jako jsou soubory cookie, které ukládají informace o zařízení a/nebo k nim přistupují. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při prohlížení nebo jedinečná ID na tomto webu. Neudělení souhlasu nebo jeho odvolání může ovlivnit fungování stránek.