tmp

Z nuly na 2.500 vozů měsíčně za půl roku. V Rusku. - VW Rusko


Škoda Auto, a. s., je bezpochyby nejvýkonnější firmou v České republice. Jen v roce 2012 dodala zákazníkům 939 202 vozů a plánuje pokračovat ve své růstové strategii. My jsme hrdí, že se na tom můžeme podílet svou prací.

,,Bez nás by se výroba nikdy nerozběhla tak hladce.“

Ve spolupráci s ruskou částí koncernu Volkswagen a závodem GAZ byl od roku 2011 kompletován model Yeti na ruské půdě z již hotových karoserií. My jsme byli poptáni v souvislosti s náběhem provozu svařovny, lakovny, montáže a navázaného dodavatelského řetězce. Tento projekt byl úspěšně dokončen koncem roku 2012 a hned jsme se vrhli na další úkol – rozběhnout výrobu vozu Škoda Octavia třetí generace v prvním pololetí 2013. To se nám a našim partnerům podařilo splnit 21. června, kdy sjelo první auto z výrobní linky.

,,Naše práce začala s prázdným plátnem.“

Moc konkrétních informací říct nesmíme, ale něco málo přeci jen ano. Naše práce začala s prázdným plátnem. Nejdříve jsme museli vymyslet takový dodavatelský řetězec, který bude efektivní nejen dnes, ale i za několik let. Podíleli jsme se na výběru klíčových partnerů, návrhu relevantních procesů a logistických metod. Naplánovali jsme centrální sklad logistiky, kde je skladován materiál, který je do Ruska dovážen po železnici. Sklad přímo procesně navazuje na kontejnerový terminál a při vyslání požadavku výroby je paleta převezena do prostorů supermarketů, které byly pro tyto účely vytvořeny už přímo ve výrobě.

,,Výsledek je přesvědčivý.“

Za pomocí dynamické simulace výroby jsme otestovali všechny myslitelné scénáře a možné budoucnosti. To abychom ověřili, zda je všechno správně nadimenzováno a celý systém se po spuštění nezbortí jako domeček z karet díky jednomu slabému článku.

V hodnotovém řetězci jsme se spolu s našimi partnery ve výrobě dívali na celý průběh výroby a odstraňovali zbytečné plýtvání časem, zdroji a penězi.

Nesmíme zapomenout ani na operativní řešení problémů, které se přirozeně vyskytují u nově se rozjíždíjecího dodavatelského řetězce. Informační i materiálový tok se může sem tam vylít z pomyslného koryta a to je potřeba vždy extrémně rychle napravit.

Výsledek je přesvědčivý. Nejenže náběh výroby proběhl pořádku, ale troufneme si tvrdit, že výroba samotná probíhá tím nejefektivnějším možným způsobem a patří do best in class v Rusku.

Použité metody a služby

Volkswagen

Přínosy

  • Bezproblémový náběh výroby
  • Efektivní logistika od vstupního skladu až po konec výrobní linky
  • Komplexní podpora plánování logistiky

Použité metody a služby

Případové studie