Produktové portfolio

Až 35 % produktů není řízeno efektivně.

Produktové portfolio má ve firmách podobu sněhové koule. Rok od roku se počet položek zvyšuje, ale není síla se rozloučit s těmi, které již negenerují přidanou hodnotu.

Z našich zkušeností vyplývá, že až 35 % produktů není řízeno efektivně. Navíc tento extenzivní růst vytváří enormní tlak na výrobní a logistické kapacity. Proto jsme vyvinuli metodiku, která pravidelně vyhodnocuje zdraví portfolia a automaticky generuje návrhy na jeho změny. Jedná se o komplexní přístup, který metodikou 360 stupňů zohledňuje všechny relevantní aspekty (sales, marketing, promo, supply chain atd.). Výsledkem je štíhlejší, ale o to efektivnější produktové portfolio, které vám nejen zvýší ziskovost, ale také ušetří až desítky procent na nákladech.

zvýšení zisku o 2–3 %

snížení vázaného kapitálu o 3–5 %

méně práce s produkty – automatizace procesu

Analýza produktového portfolia

V první fázi je třeba zanalyzovat aktuální produktové portfolio a detekovat, které položky jsou neefektivní. Tím to však nekončí, protože je nezbytné najít příčinu. Tou mohou být nevhodné promoakce, špatně nastavená cenotvorba, zvýšené výdaje na skladování nebo třeba nákladná zakázková výroba.

Optimalizace produktového portfolia

Výsledkem opětovné „syntézy“ je návrh optimální a efektivní produktové skladby, a to samozřejmě v souladu s firemní strategií. V rámci projektu také nechybí simulace dopadu změn, a to nejen na základní firemní KPIs, ale i na celý dodavatelský řetězec.

Assortment Management

Správa obsáhlého portfolia produktů je sama o sobě obtížná. Pomocí umělé inteligence nejen, že vyhledáme slabé produkty ukryté v silných kategoriích, ale zároveň přizpůsobíme váš sortiment lokálním požadavkům zákazníků v jednotlivých obchodech nebo prodejních kanálech. Sortiment umíme zredukovat nebo doplnit tak, abychom maximálně využili prodejní plochu.

Vyhodnocení implementovaných změn

Provedené změny je třeba pravidelně vyhodnocovat a monitorovat, abychom si ověřili, zda směřujeme k dosažení stanovených cílů. Řízení portfolia totiž není jednorázová změna, ale kontinuální proces. Díky našemu nástroji a metodice ho však budete mít plně pod kontrolou.

Můžeme vaší firmě pomoct k lepším výsledkům?

Pošlete nám nezávaznou poptávku.